شناسهٔ خبر: 172514 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوروزی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

برنامه های ارائه شده کمّی نیست/ باید مشخص شود دولت چه برنامه ای برای کنترل تورم و تولید مسکن دارد

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه برنامه های آیت الله رئیسی کیفی و توصیفی بود و جنبه های کمّی در آن دیده نمی شد، گفت: باید مشخص شود که در ۴ سال آینده چه تعداد مسکن و شغل ایجاد می شود و تورم تا چه میزان کاهش می یابد.

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی در نشست علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه دولت سیزدهم گفت: برنامه آیت الله رئیسی کیفی و توصیفی بود و جنبه های کمّی در آن دیده نمی شد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که آیا در انتخاب وزرای پیشنهادی، سابقه ایثارگری و رزم آوری این عزیزان در نظر گرفته شده است یا خیر، افزود: هر چند این موضوع را درباره وزرای پیشنهادی دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح و کشور قبول دارم، اما باید دید آیا به بحث ایثارگری، حضور در جبهه، جانبازی و آزادگی توجه شده است یا خیر؛ که به نظر می رسد توجهی صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس  شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع مبارزه با فساد از لحاظ کمّی در ۴ سال آینده باید تا چه میزان محقق شود، همچنین باید روشن شود که برنامه ای برای سامانه شفافیت و ثبت اموال مسئولان که در قانون آمده، وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که در ۴ سال آینده چه تعداد مسکن و شغل ایجاد می شود و تورم تا چه میزان کاهش می یابد، تصریح کرد: باید دید آیا دولت سیزدهم برنامه های برای اصلاح نظام پولی و بانکی و ایجاد بانک اسلامی و بدون ربا را دارد یا وضعیت کنونی ادامه پیدا می کند؟

این نماینده مردم در مجلس با طرح این سوال که نظارت بر بازار چگونه خواهد بود؟ افزود: ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی خود که بخش خصوصی هستند، واگذار کنید. با وجود اینکه دولت در ایران خودرو ۶ درصد سهام دارد، چرا باید مدیران این مجموعه را انتخاب کند، در حالی که بخش خصوصی مدعی است اگر اداره این مجموعه را به این بخش بسپارید، در صورتی که طی یک سال شرکتی که ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد را سودده نشد، تمام سهام خود را به حرم امام رضا (ع) هدیه می کنیم.  

نوروزی با طرح این پرسش که چند درصد برنامه های ارائه شده در راستای چشم انداز ۲۰ ساله است، تصریح کرد: باید مشخص شود آیا برنامه های برای حل فاصله طبقاتی و برقراری سامانه شفافیت وجود دارد یا خیر؟

نظر شما