شناسهٔ خبر: 172491 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی با اشاره به اظهارات ضدایرانی کاخ سفید:

گزارش‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر صلح آمیز بودن صنعت هسته‌ای ایران است

اصغر سلیمی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس گفت: سیاستمداران ایالات متحده باید بدانند ایران اسلامی همواره اعلام کرده برنامه هسته ای صلح آمیز است و در چارچوب مفاد و قوانین بین المللی حرکت می کند.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی با اشاره به واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران اسلامی، گفت: سیاستمداران ایالات متحده همواره اتهامات اثبات نشده ای علیه ایران تکرار می کنند که در حوزه برجام بسیار مشهود است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها خواهان جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای از سوی کشورمان شده اند در حالی که مقامات این کشور باید پاسخ دهند کشوری که به همه تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده، چطور می تواند اقدامی خلاف قوانین آژانس اتمی انجام دهد.

وی در خصوص درخواست آمریکا برای بازگشت کشورمان به برجام، ادامه داد: تهران همواره در میز مذاکرات حضور داشته اما مقامات کاخ سفید این میز را به طور یکجانبه ترک کردند لذا بهتر است آمریکایی ها بدون هیچ قد و شرطی به روند مذاکرات بازگردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایران اسلامی همواره اعلام کرده برنامه هسته ایش صلح آمیز است و در چارچوب مفاد و قوانین بین المللی حرکت می کند؛ این مهم در حالیست که گزارش های مستمر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را تایید می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای کشورمان امری طبیعی است و کشوری مانند مانند آمریکا نمی تواند با طرح ادعاهای بی اساس مانع تحقق این امر شود.

نظر شما