شناسهٔ خبر: 172438 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجابت در تشریح نشست کمیسیون شوراها با وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و نیرو:

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی از فعالان گردشگری حمایت کامل می‌کند/ به صفر رساندن تنش آبی بعد از ۴ سال از اولویت‌های وزیر پیشنهادی نیرو

نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس نشست این کمیسیون با وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و نیرو را تشریح کرد که نکته قابل تأکید برای آنها تعامل با مجلس و استفاده از نظرات نمایندگان بود.

به گزارش «نماینده» روح‌الله نجابت با اشاره به نشست صبح امروز(یکشنبه، ۲۴ مردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و نیرو، گفت: جلسه روز گذشته با خطیب که به دلیل کسالت وی لغو شده بود، عصر فردا برگزار می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان برنامه های محرابیان که از سوی وی در این نشست مطرح شد پرداخت و اظهار داشت: چالش اصلی حوزه برق از منظر وزیر پیشنهادی نیرو، کمبود برق بود که علت آن را عدم ساخت نیروگاه متناسب با افزایش تقاضای برق در سال های اخیر دانست و گفت برای ساختار نیروگاه در فرصت ۴ ساله، تلاش خواهد کرد.

وی افزود: همچنین به اعتقاد وی، موضوع ماینرها و استخراج رمزارز که موجب مصرف زیاد برق است باید قانونمند شود تا مشکلی در تأمین برق ایجاد نشود.نجابت با اشاره به مسائل حوزه آب از منظر وزیر پیشنهادی نیرو گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد روستاها به لحاظ آب شرب تحت پوشش هستند که طبق وعده وی قرار است این میزان بعد از ۴ سال به ۹۰ درصد برسد همچنین میزان تنش های آبی در شهرهای دارای بحران آب را نیز بعد از ۴ سال، به صفر خواهد رساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به حضور ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در این کمیسیون اشاره و بیان کرد: ضرغامی بعد از بیان سرفصل برنامه های خود، اولویت های این حوزه را با سرفصل رفع محرومیت در سال های گذشته عنوان کرد و گفت اساسا حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند کشور را در شرایط معمول و حتی کرونایی رو به جلو ببرد.

وی افزود: سپس نمایندگان نظرات خود را در حوزه های مطرح شده، شفاف و صریح گفته و بر مطالبه وعده های داده شده تأکید کردند که ضرغامی نیز در پاسخ مطالبی را در جهت تحول در عرصه گردشگری ارائه کرد؛ در یک کلام مهم ترین مطلب وی این بود که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کادر وزارتخانه باید پناهی برای فعالان این حوزه باشند و آنها را پشتیبانی کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه و مؤکد در برنامه های وزرای امروز و سایر وزرا که در کمیسیون حاضر شدند این بود که جدیت در تعامل با مجلس و اعتنا به ایده ها و نظرات نمایندگان داشته باشند.

نظر شما