شناسهٔ خبر: 172423 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون امنیت ملی/ وجود تناقضات دولت در گزارشات اخیر هسته‌ای

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی نحوه اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها در ۲ کمیته‌ این کمیسیون خبر داد و از تناقضات دولت در گزارشات اخیر با موضوع فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین گزارش وزارت خارجه از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: دو کمیته امنیت و کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی را در تکمیل گزارشی که اخیرا آقای کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به مجلس ارائه داده‌اند مقرر شده که تهیه کنند و این دو کمیته درباره مواد هشت‌گانه این قانون توضیحاتی را به کمیسیون امنیت ملی بر اساس همین قانون تهیه خواهند کرد و در نهایت به صحن کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم پایان پذیرفته اما برای مجلس اجرای قانون مهم است افزود:‌ پایان دولت برای کمیسیون امنیت مجلس مهم نیست و مخاطب اجرای قانون دولت است نه افراد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس ناظر بر حسن اجرای قانون است و بر اساس گزارشی که آقای کمالوندی ارائه کرده‌اند و آنچه که سازمان انرژی اتمی درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عملیاتی کرده و طبق اظهارات مسؤولان این سازمان، این قانون توانسته ظرفیت خوبی را در کشور ایجاد کرده و به فعلیت درآورد و منجر به بروزرسانی وبازسازی بخش زیادی از صنعت هسته‌ای کشور شده است.

وی گفت:‌ وقتی آقای کمالوندی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را یک فرصت ارزشمند اعلام کرده و گفتند این کار منجر به غنی‌سازی بیشتر و حجم بیشتری از غنی‌سازی شده است نشان‌دهنده آن است که منافع ملی بیشتری حاصل شده و همه چیز طبق این قانون پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی مجلس افزود: آقای کمالوندی و سازمان انرژی اتمی در گزارش اخیر خود به ابعاد فنی اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پرداخته‌اند اما سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مجری این قانون که وظایفی طبق برخی مؤلفه‌های سیاسی بر عهده دارند به خوبی به آن عمل نکرده و حتی در برخی گزارشات خود تناقضاتی دارند که البته قابل بررسی است.

عباس‌زاده مشکینی در پایان گفت: برای بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تمامی اسناد و مدارک را جمع‌آوری کرده‌ایم و بازدیدهای میدانی هم از مراکز هسته‌ای خواهیم داشت ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس به نمایندگی از کل مجلس اجرای این قانون را بررسی کرده و این بازدیدها را عملیاتی خواهد کرد.

نظر شما