شناسهٔ خبر: 172361 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کرونا در کشور عادی انگاری شده است/تدوین بسته مدیریتی برای مقابله با کرونا

قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:حدود یک ماه است که آیت الله رئیسی جمعی را مامور کرده است که یک بسته مدیریتی برای ساماندهی کرونا آماده شود که تا حدودی این بسته آماده شده است.

به گزارش «نماینده» سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات لازم برای مهار پیک پنجم کرونا در کشور گفت: در حال حاضر واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است اما قطعاً به مهار پیک پنجم کمک نمی کند، هر چقدر بتوانیم سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم می‌توانیم از شیوع پیک های بعدی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه کرونا در کشور عادی انگاری شده است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی رعایت نمی شود، ادامه داد: از سوی دیگر اقتداری از سوی نیروی انتظامی برای اعمال محدودیت ها وجود ندارد و به خاطر نوع ویروس و سرایت آن امروز با حجم زیادی از مبتلایان روبه رو هستیم که تعداد زیادی این مبتلایان یا بستری و یا فوت می شوند.

نماینده مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه مردم کمک کنند تا از این پیک عبور کنیم، اضافه کرد: در ستاد کرونا نیز به دنبال توسعه واکسیناسیون هستیم تا از شیوع های بعدی جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اعمتل تعطیلی برای مهار کرونا، اظهار داشت: تعطیلی به شرط اینکه تبدیل به مسافرت نشود و مردم در خانه‌های خود بمانند کمک می‌کند تا از سرایت بیشتر بیماری جلوگیری شود ،اما مقدماتش فراهم نیست، در ستاد کرونا نیز در این زمینه صحبت هایی شد و به این جمع‌بندی رسیده شد که مقدمات آن فراهم نیست.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: حدود یک ماه است که آیت الله رئیسی جمعی را مامور کرده است که یک بسته مدیریتی برای ساماندهی کرونا آماده شود که تا حدودی این بسته آماده شده و و باید در ستاد کرونا بررسی و تصویب‌ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه یکی از موارد بسته مدیریتی مقابله با کرونا بحث واکسن است، عنوان کرد: حجم واکسن زیادی را لازم داریم تا زنجیره پاندمی کرونا قطع شود باید دستگاه های موثر در مقابله با کرونا دست به دست هم بدهند تا این بسته اجرایی شود.

نظر شما