شناسهٔ خبر: 172302 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مولوی در تشریح طرح تحقیق و تفحص ازعملکرد آبفای خوزستان:

سرنوشت نامعلوم طرح های انتقال آب به استان خوزستان/ آسایش خوزستان را مدیران ناکارآمد گرفته اند

مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس ضمن برشمردن دلایل ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد آبفای خوزستان تصریح کرد: طرح های انتقال آب به استان خوزستان با وجود در نظر گرفتن اعتبارات هنگفت به سرانجام نرسیده است و این موضوع نیاز به شفاف سازی دارد.

به گزارش «نماینده» در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی سید محمد مولوی نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت های آب و فاضلاب استان خوزستان «از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹»، عنوان کرد: از اینکه مسائل استان خوزستان را هر هفته در صحن علنی مجلس فریاد می زنم، شرمنده ام. به نمایندگی از مردم بزرگ خوزستان عنوان می کنم که از اینکه هر روز با یک مسئله در استان مواجهیم، خسته شده ایم. خوزستانی ها گدا نبوده و نیستند، بی وفا نبوده و نیستند، بی تعهد نبوده و نیستند، ولی چه کنیم که گرفتار مدیرانی هستیم که آسایش را از حوزستان گرفتند.

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم تصریح کرد: از دولت مردمی آقای رئیسی خواهش می کنم و انتظار دارم که به صورت ویژه به استان خوزستان نگاه کنند، آنچه امروز این مردم متحمل می شوند، شایسته آنها نیست.

وی با انتقاد از اینکه برخی عنوان می کنند که تحقیق و تفحص ها در مجلس هزینه بر است، با اشاره به تحقیق و تفحص از مناطق آزاد عنوان کرد: تا این لحظه در این پرونده تحقیف و تفحص یک ریال هم از مجلس دریافت نشده و این تحقیق و تفحص را با هزینه شخصی انجام خواهیم داد.

سرنوشت نامعلوم ۳۰ درصد اعتبارات آبرسانی به غیزانیه

مولوی با اشاره به مسائل و حواشی ایجاد شده درخصوص آبرسانی به منطقه غیزانیه که دارای ۸۰ آبادی است، گفت: برای این مهم ۴۱ میلیارد تومن اختصاص پیدا کرد که مشخص نیست ۳۰ درصد این اعتبارات کجاست!؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوی مجلس اضافه کرد: همچنین در این پروژه از یک نفر در دو پروژه استفاده شده که با بررسی اسناد در میابیم نزدک به ۶ میلیارد تومان از رقم ۴۱ میلیارد تومان، سندسازی صوری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۱ میلیارد تومان که قرار بود صرف احداث خط لوله برای آبرسانی شود، در جای دیگر هزینه شده است. در حالی که سوال می شود چرا این مردم معترض هستند!

مولوی ضمن تشکر از دکتر محمدباقر قالیباف رئیس  مجلس و علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس افزود: ۲ روز پیش مدیرعامل شرکت و آب و فاضلاب با هیاتی به آبادان سفر داشته و مبلغی که نمایندگان به تصویب رساندند، از محل ماده ۵۶ اختصاص دادند و دولت جدید را هم بدهکار کردند، در حالی که این اقدامات کاملا نمایشی به نظر می رسد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه مردم باید پاسخگوی این باشند که چرا در حال حاضر ۵ نفر از مردمی که اعتراضشان به حق بود، در بازداشت به سر می برند، گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۵ میلیارد تومان برای انتقال آب به شوش و لالی در نظر گرفته شد. این پول کجاست؟

وی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۷ میلیارد تومن برای شهرهایی که دچار تنش آبی هستند، در نظر گرفته شد و در سال ۹۸ نیز رقمی حدود ۹۸ میلیارد تومان برای شهرهای هویزه، آبادان، بستان، سوسنگرد به تصویب رسید که این رقم نیز مشخص نیست چگونه هزینه شده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه رقم های هنگفتی برای انتقال آب به شهرهای مختلف استان خوزستان در نظر گرفته شده که ورود ما این موضوع به این دلیل بوده گفت: در این پرونده خصومت شخصی با کسی نداری، بلکه می خواهیم کاری کنیم که وقتی برخی افراد از نظام و انقلاب مأیوس می شوند، اجازه چنین مسئله ای را ندهیم.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای آبرسانی به برخی از شهرها در حوزه تصفیه آب بسیار ضعیف عمل کرده، به این صورت که در یک نمونه آن که قرار بود ۴ میلیارد تومان برای انتقال آب از ایستگاه تصفیه خانه تا خط جمشید آباد آبادان اختصاص یابد، این رقم به هدر رفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم با بیان اینکه آبادان به حجم ورودی ۱۲۰ هزارمترمکعب فاضلاب در شبانه روز، خرمشهر با حجم ورودی ۶۰ هزارمترمکعب فاضلاب در شبانه روز بایستی طرح تصفیه خانه را در اولویت خود قرار می دادند.اما کسی پاسخگوی این مسائل نیست.

وی محورهای این تحقیق و تفحص را افزایش حقوق مدیران برخلاف مقررات، بکارگیری افراد بدون مجوز، پرداخت های حقوق بیش از سقف مجوزها، استفاده از مشاوران بدون تخصصی و تجربه، واگذاری امور به پیمانکار بدون انعقاد قرارداد و تعارض منافع برشمرد و از نمایندگان درخواست کرد برای شفافیت در این حوزه ها به این تحقیق و تفحص رأی مثبت دهند.

مولوی در پایان قهرمانی تیم محبوب فولاد خوزستان در جام حذفی را به مردم این استان تبریک گفت.

نظر شما