شناسهٔ خبر: 172266 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قادری:

مردم باید از جزئیات امور مجلس مطلع شوند

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید دارد که باید مصوبات هیات رئیسه اطلاع رسانی شود و انتشار جلسات آن به تنهایی گره گشا نخواهد بود.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون آیین نامه داخلی در خصوص انتشار جلسات هیات رئیسه مجلس، گفت: به نظر نمی‌رسد نمایندگان فرصت و زمان کافی برای دیدن این جلسات را داشته باشند از سوی دیگر چنین ضرورتی هم وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درمجلس تاکید کرد: باید مصوبات هیات رئیسه به نوعی اطلاع رسانی شود و باید دید که صحن علنی به این پیشنهاد رای می دهد یا خیر؟ از نظر من انتشار جلسات هیات رئیسه به تنهایی گره گشا نیست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون مذکور شفاف شدن رای گیری برای معاهدات، توافقنامه ها و قراردادهای بین المللی است، پیش از این نیز مقرر بود که رای گیری در صحن علنی شفاف بوده و مردم بدانند وکلایشان به موضوعات  و مواد چه رایی می دهند و باید شفافیت در این امر نیز صورت گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید مردم در جریان امور مجلس قرار گیرند که یکی از راه های آن شفافیت در آرای نمایندگان است، از این رو ضمن اینکه باید بدانیم همکاران مان در نشست های دیگر چه تصمیماتی می گیرند، بهتر است مردم به صورت شفاف بدانند وکلایشان چه نظر و تصمیمی دارند.

نظر شما