شناسهٔ خبر: 172208 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقتدایی:

دولت‌های بیگانه با سوءاستفاده از مدیران دوتابعیتی به بدنه کشور نفوذ می‌کنند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: دولت‌های بیگانه می‌توانند از عدم وابستگی و سستی مدیران دوتابعیتی سوءاستفاده کرده و از حیث امنیتی به بدنه کشور نفوذ کنند.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی در رابطه با اهداف طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی، گفت: جمهوری اسلامی با سپردن مسئولیت ها و ماموریت ها به افرادی که با سایر کشورها و دولت ها ارتباط تابعیتی برقرار کرده اند، مخالف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پذیرفتنی نیست ماموریت های اصلی کشور و اطلاعات دولتی و امور مدیریتی کشور به افرادی سپرده شود که آنها در عمل علاقمند به ماندن در سرزمین ایران نیستند.

وی ادامه داد: در واقع افرادی که علاقه ای به آینده ایران و مردم ندارند نباید در موضع مدیریتی قرار بگیرند زیرا این مهم می تواند سبب بروز آسیب در کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دو تابعیتی ها می توانند شهروندانی باشند که مطابق قانون در ایران زندگی می کنند اما صلاحیت لازم برای تصدی امور را ندارند، افزود: همچنین دولت های بیگانه نیز می توانند از عدم وابستگی و سستی این افراد سوءاستفاده کرده و از حیث امنیتی و غیره به بدنه کشور نفوذ کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین قوه مقننه با رویکرد مذکور زمینه روی کار آمدن مدیرانی را فراهم خواهد کرد که برای کشور و مردم ایثار کنند و منافع ملی را به بیگانگان ترجیح دهند.

نظر شما