شناسهٔ خبر: 172195 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اخبار از ارائه لیست وزرا به مجلس و زمان بررسی صلاحیت ها

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال ارائه لیست اعضای کابینه دولت در جلسه فردا قوه مقننه خبر داد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارائه لیست اعضای کابینه دولت در جلسه فردا( یکشنبه ۱۷ مرداد) قوه مقننه خبر داد و گفت: اگر فردا این لیست به مجلس ارائه شود در همان روز اعلام وصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام وصول، کمیسیون های تخصصی مجلس به بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی خواهند پرداخت،ادامه داد: تا آخر هفته جاری کمیسیون ها گزارش خود درباره وزرای پیشنهادی را به هیئت رییسه مجلس ارائه می کنند.

نماینده شاهین شهر در مجلس درباره نحوه برگزاری جلسات علنی پارلمان برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، عنوان کرد: در جلسه آتی هیئت رئیسه درباره اینکه از چه زمانی روند بررسی صلاحیت ها را آغاز کنیم باید تصمیم گیری و جمع بندی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر لازم باشد و با توجه به میزان موافقان و مخالفان وزرا، نمایندگان در دو یا سه شیفت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی می پردازند.

حاجی دلیگانی اظهارداشت: پیش بینی می شود اگر فردا لیست وزرا به مجلس ارائه شود تا سه شنبه هفته آینده بحث رای گیری در صحن علنی پارلمان برای وزرای پیشنهادی انجام شود.

نظر شما