شناسهٔ خبر: 172104 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادی خواه:

رئیسی توسعه سیاست خارجی را با راهبرد عزتمندانمه در دستورکار خود قراد دهد

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مجلس تاکید کرد: آقای رئیسی حتما در حوزه توسعه دیپلماسی و سیاست خارجی فعال خواهد شد وپیش بینی بنده این است که موضوع مذاکرات در دولت رئیسی منتفی نیست.

به گزارش «نماینده» احد آزادی خواه با اشاره به اینکه مقامات روسیه تاکید داشته اند جایگزینی برای احیای برجام وجود ندارد و نشست ها بعد از تحلیف رئیس جمهور جدید ایران ادامه پیدا می کند، گفت: حتما آقای رئیسی برای توسعه سیاست خارجی برنامه مدونی خواهد داشت، دولت سیزدهم دولتی که برخی ها متاسفانه با سیاه نمایی معرفی می کنند مبنی بر اینکه در حوزه سیاست خارجی بسته عمل می کند، نخواهد بود، رئیسی توسعه سیاست خارجی را  با راهبرد عزتمندانمه در دستورکار خود قرار خواهد داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه هشت سال دیپلماسی ذلت آوری که ما شاهد و ناظر آن بودیم نتیجه ای جز بهم ریختگی برجامی که آمریکا از آن خارج شد و هرگز برنگشت نداشت و تهدید می کنند اگر ایران کوتاه بیاید تمام کاسه و کوزه ها سر ایران خراب می شود، این دیپلماسی ذلیلانه ای است که مقام معظم رهبری هشدار آن را در آخرین جلسه با هیات دولت سابق دادند. متاسفم برای دولت آقای روحانی که ۸ سال این مسئله را نپذیرفت تا نهایتا رهبری معظم انقلاب با صراحت آن را بیان داشت، البته همه سیاستمداران منطقی کشور هم آن را فهمیدند.

این نمایند مجلس اظهار داشت: آقای رئیسی حتما در حوزه توسعه دیپلماسی و سیاست خارجی فعال خواهد شد وپیش بینی بنده این است که موضوع مذاکرات در دولت رئیسی منتفی نیست اما راهبردهای مشابه دولت روحانی نخواهد داشت. راهبرد دولت رئیسی در توسعه سیاست خارجی زمین تا آسمان با دولت روحانی متفاوت است، این راهبرد از قهقهرا به سمت عرش کشانده خواهد شد.

وی گفت: سیاست خارجی آیت الله رئیسی حتما عزتمندانه خواهد شد که حتما هم به نتیجه می رسد، بنای ما این نیست چهار طرف کشور دیوار بکشیم و به اسم دولت انقلابی با هیچ کشوری ارتباط نداشته باشیم، این ایده مورد قبول کسی نیست. ما می خواهیم ارتباطمان با کشورها منطقی، حقوقی و از دل این ارتباط توسعه، معشیت و اقتصاد برای مردم ایران بیرون بیاید.

نظر شما