شناسهٔ خبر: 172103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی با اشاره به تهدید لبنان به تحریم از سوی اروپا:

تحریم به بهانه اجرای دموکراسی، شیوه نوین اروپاییان برای غارت کشورهای منطقه

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است شیوه اروپایی‌ها برای غارت کشورها نوین شده و آنها به بهانه اجرای دموکراسی در کشورها، آنها را تهدید به تحریم می‌کنند تا به منافع خود برسند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به دخالت های اروپا در مسائل داخلی لبنان، این اقدامات را در راستای تأمین منافع کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اروپایی ها در مواجهه با دموکراسی در لبنان، رفتاری متناقض و دوگانه دارند به این معنا که اگر فردی در این کشور روی کار باشد که مورد خواست آنها باشد، دموکراسی اجرا شده و اگر فرد مد نظر آنها در قدرت نباشد، یعنی دموکراسی در این کشور وجود ندارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اروپایی ها اگر مدعی دموکراسی هستند باید به رأی اکثریت ملت لبنان احترام بگذارند، عنوان کرد: اروپایی ها باید تکلیف خود را در برخورد با دموکراسی روشن کنند؛ آنها که زمانی برای چپاول کشورها به آنها لشگرکشی می کردند امروز با اتمام آن دوره، شیوه های نوینی را برای غارت کشورهای منطقه برگزیده اند.

وی در ادامه استانداردهای اروپایی در قبال دموکراسی را دوگانه خواند و افزود: آنها ملتی را تحریم می کنند و مدعی هستند با این تحریم قصد نجات آنها را دارند در حالی که اگر واقعا به دنبال دموکراسی در لبنان هستند باید از دخالت در مسائل داخلی این کشور بپرهیزند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر سال گذشته مکرون به بیروت و ادعای برادری وی با ملت لبنان، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم این حمایت تبدیل به تهدید به تحریم شده و اجازه نمی دهند ملت ها برای خودشان تصمیم بگیرند.

نظر شما