شناسهٔ خبر: 172063 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح مجلس برای احصای شاخص‌های اقتصادی دولت‌ها

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقرر شده است طرحی تدوین شود تا در زمان نقل و انتقال دولت ها بتوانیم شاخص های اقتصادی را احصا و گزارش آن را ارائه کنیم.

 به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی در نشست خبری ظهر امروز دوشنبه خود، گفت: معمولا در پایان هر دولت اعداد و ارقامی برای تشریح عملکرد دولت در بخش های مختلف ارائه می شود.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی این مباحث را در دستور کار قرار داد و مقرر شد طرحی تدوین شود تا در زمان نقل و انتقال دولت ها بتوانیم شاخص های اقتصادی را احصا و گزارش آن را ارائه کنیم.

پورابراهیمی بیان کرد: معمولا اختلاف نظرهای جدی بین دولت های جدید و قبلی در مورد ارقام پیش می آید. لذا ما روی شاخص های اقتصادی متمرکز شدیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اولین اقدام تصویب کلیات این طرح بود که شاخص ها اقتصادی در پایان دولت توسط تیمی مرکب از مجلس و دولت تهیه و در روز تحلیف رسما منتشر شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تصویب طرح زمانبر بود از ظرفیت ماده ۴۵ آئین نامه استفاده کردیم که خوشبختانه نهایی شد و گزارش به روسای قوا و رئیس جمهور منتخب ارسال می شود و نهایتا با نظر هیات رئیسه یا در مراسم تحلیف و یا در یکی از جلسات علنی قرائت خواهد شد.

نظر شما