شناسهٔ خبر: 171991 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرانجام افتتاح دو ایستگاه مترو میدان توحید و شهید رضائی در تهران

مترو مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره چرایی افتتاح نشدن دو ایستگاه متروی شهید رضائی و میدان توحید در تهران ارائه داد.

به گزارش «نماینده» علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره سرانجام افتتاح دو ایستگاه میدان توحید و شهید رضائی اظهار داشت: قرار بود در نیمه مرداد امسال این دو ایستگاه افتتاح شوند، اما از آنجا که پول اوراق مشارکت به دستمان نرسید، این موضوع با تأخیر همراه شده و بعید می دانیم که یکی دو هفته آتی این ایستگاه ها افتتاح است. 

وی افزود: بخشی از اوراق مشارکت سال ۹۸ به دلیل مشکلات گذشته و بدهی‌ها هنوز نزد بانک رفاه باقی مانده که  علی‌رغم برگزاری جلسات،  هنوز محقق نشده است و این پول به دست ما نرسیده، البته سازمان بازرسی کل کشور هم به این موضوع ورود یافت تا به نتیجه برسیم ولی متأسفانه نتیجه حاصل نشد. 

امام ادامه داد: همچنین اوراق مشارکت سال ۹۹ جابه‌جایی پول آن به حساب شهرداری انجام نگرفته و امیدواریم که در هفته جاری این پول به حساب شهرداری منتقل شود. که این موضوعات سبب تاخیر در افتتاح ایستگاه های جدید مترو شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ گفت: براساس مصوبه شورای شهر، این بودجه از ۳ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش ویژه اورهال قطارها در نظر گرفته شد که امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد. 

امام بیان داشت: از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به مترو و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به اتوبوسرانی بود که ۵۰۰ میلیارد تومان ویژه برای اورهال قطارها پیش‌بینی شد. 

نظر شما