شناسهٔ خبر: 171989 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

منتظری:

اورژانس از نعمت داشتن پزشکان متخصص محروم است

غلامرضا منتظری یک نماینده مجلس گفت: اگر اورژانس نباشد زحمات دانشگاه‌های علوم پزشکی و اقدامات پزشکی برای بیماران چندین برابر است این در حالی است که اورژانس حتی از نعمت داشتن پزشکان متخصص محروم است.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معدل کار اورژانس خصوصاً اورژانس تهران در بحران کرونا قابل تحسین است. این در حالی است با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود و افزایش چند برابری مأموریت‌ها عملکرد اورژانس در کشور قابل تقدیر است.

وی افزود: اورژانس در طول یک و نیم سال اخیر و با توجه به نیروهای متخصص و آمبولانس‌های آن گام‌های مؤثری در انجام مأموریت‌ها داشته اما دولت و مجلس باید بکوشد امکانات و الزامات بهتری را برای نقش‌آفرینی بیشتر متناسب با انتظارات از آن تأمین کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: خیلی از پایگاه‌های اورژانس در بخش‌های مختلف کشور امکانات زیرساختی مناسبی در اختیار نداشته و خلاء‌های فراوانی وجود دارد ضمن اینکه برخی اوقات دغدغه اورژانس نداشتن آمبولانس و اتولانس است تا بتوانند به مردم خدمات‌دهی کنند.

منتظری گفت: بایستی بازنگری لازم بین مأموریت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و اورژانس کشور صورت گیرد چرا که وقتی از نزدیک به فعالیت‌های آنها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که فصل مشترک زیادی دارند اما منابع اعتباری آنها متفاوت است.

وی عنوان کرد: متأسفانه اورژانس هم‌اکنون در سایه دانشگاه‌های علوم پزشکی محو شده است، این در حالی است که علوم پزشکی‌ها اعتبارات بسیار خوبی دارند اما اورژانس بودجه مناسبی را در اختیار ندارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر اورژانس کل کشور نباشد زحمات دانشگاه‌های علوم پزشکی و هزینه‌های آنها برای بیماران و اقدامات پزشکی چندین برابر خواهد شد. این در حالی است اورژانس حتی از نعمت داشتن پزشکان متخصص محروم است.

منتظری گفت: بایستی نشستی مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و اورژانس کل کشور برگزار شود و تلاش کنیم از ظرفیت خیرین حوزه بهداشت و درمان برای تأمین زیرساخت‌های اورژانس بهره بگیریم؛ چرا که خدمات اورژانس به کشور هم بخشی از فعالیت‌های حوزه سلامت و درمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اورژانس یکی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است که عوامل آن بایستی در زمره مشاغل سخت تعریف شوند چرا که در طول مأموریت‌های مختلف آنها حوادث تلخ و شیرین زیادی را می‌بینند که خیلی از اقشار جامعه قدرت تحمل آن را ندارند و پاداش‌هایی را برای آنها در نظر بگیریم تا انگیزه لازم برای خدمات‌دهی به مردم افزایش یابد.

نظر شما