شناسهٔ خبر: 171971 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاضی‌زاده هاشمی:

تضاد منافع مدیران مانعی در مسیر حذف کنکور است

قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، بابیان‌اینکه حذف کنکور به دلیل بار مالی که به همراه دارد در صورت همکاری دولت امکانپذیر است تاکیدکرد که وزیر آموزش‌وپرورش درجایی با این موضوع موافقت می‌کند که خود جزیی از جریان مافیای کنکور نباشد.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا حذف کنکور امکان پذیر است و اینکه می توان این موضوع را از طریق مجلس پیگیری کرد، گفت: این موضوع در مجلس نیز قابل پیگیری است اما اگر دولت پای کار نباشد به نتیجه نمی‌رسد، چرا که حذف کنکور بار مالی به همراه داشته و دولت باید منابع لازم برای آن را تامین کند.

تضاد منافع مدیران مانعی در مسیر حذف کنکور است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حذف کنکور مستلزم ایجاد نظامات و زیر ساختهایی در آموزش و پرورش است چرا که آزمون‌های مدارس باید استاندارد شوند تا بتوانند جایگزین کنکور شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش فاصله زیادی برای تحقق این امر دارد، بنابراین اجرای آن همت جدی می‌طلبد و به انتخاب وزیر آموزش و پرورشی فعال و با انگیزه نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد : وزیر آموزش و پرورش باید معتقد به حذف کنکور باشد تا آن را عملیاتی کند و خود جزیی از جریان مافیای کنکور نباشد، کمااینکه یکی از پدیده‌های دولت کنونی این بوده که دانشگاه‌های غیرانتفاعی افرادی را در کادر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتند که با آنها همکاری می‌کردند.

وی یادآور شد: اگر افرادی در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند که در رابطه با حذف کنکور تضاد منافع داشته باشند، اجازه نمی‌دهند که این موضوع به نتیجه برسد، بنابراین غیر از ضرورت اعمال اصلاحات سازوکاری، دقت در انتخاب افرادی که قرار است در حوزه آموزش کشور فعالیت کنند نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است./

نظر شما