شناسهٔ خبر: 171884 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسیدگی سریع و بی‌حاشیه به مشکلات خوزستانی‌ها ضروری است/ خوزستان مدافع همیشگی ایران بوده و هست

متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم رفع مشکلات خوزستانی‌ها گفت: کفتارها و سربازان آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجع منطقه در حال سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم این استان هستند و باید با هوشیاری و بیداری لازم دشمنان را مثل همیشه ناکام بگذارند.

به گزارش «نماینده» روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات مردم خوزستان به دلیل کم‌آبی اظهار داشت: مردم خوزستان به مانند مردم سایر نقاط کشور مطالبات بحقی دارند که با توجه به خدماتی که بعد از انقلاب در کشورمان و در زمینه‌های مختلف ارائه شده و حجم زیادی خدمات به شهرها و روستاها برده شده است، اما به نظر می‌رسد این خدمات کافی نیست.

وی افزود: مطالبه مردم خوزستان که استانی ثروتمند، پرآب و نفت‌خیز است به حق است و باید اهالی خونگرم این استان در رفاه و آسایش بیشتری زندگی کنند، اما متأسفانه در سال‌های اخیر با بی‌تحرکی، کم‌دقتی و ساده‌انگاری دولت در زمینه خدمات‌رسانی به استان خوزستان شاهد مشکلات جدی در این استان بودیم.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: رسیدگی سریع، بی‌حاشیه، بدون لکنت زبان و بدون تاخیر برای رفع مشکلات خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین سایر نقاط کشور ضرورت دارد و امری مسلم محسوب می‌شود.

متفکر آزاد گفت: رئیس جمهور منتخب اخیرا تاکید کرده‌اند که استاندار ویژه برای خوزستان در نظر می‌گیرند تا رفع مشکلات آن را پیگیری کنیم که این موضوع نشان می‌دهد عزم جدی برای رفع معضلات خوزستان و مناطق مشابه دیده می‌شود.

وی افزود: در فصل بودجه ریزی هم در مجلس یازدهم با افتخار برای خوزستان و سیستان و بلوچستان اعتبار ویژه‌ای را برای رفع مشکلات آنها کنار گذاشتیم تا دست دولت برای خدمات‌رسانی چشمگیر به این مناطق و رفع مشکلاتی که به وجود آمده و حل سریع آن باز باشد. ضمن اینکه دولت جدید هم هر گونه پشتیبانی برای حل مشکلات خوزستان از مجلس بخواهد بی‌وقفه و بدون کم‌وکاست انجام خواهیم داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌هایی که به صدام دلار می‌دادند که بر سر مردم خوزستان بمب بریزند و سرزمین‌مان را اشغال کنند، هم اکنون از مطالبات مردم این استان سوء استفاده کرده و مثل کفتار در کمین نشسته‌اند تا از آب گل‌آلودگی که بر اثر مشکلات به وجود آمده ماهی خود را با سوء استفاده از وضعیت بگیرند اما قطعا این افراد نه دلشان برای مردم خوزستان می‌سوزد و نه دلشان برای مردم ایران؛ هر کجا هم دستشان رسیده خونی به پا کرده و ملت‌ها و کشورها را آزار داده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: خرابکاران و معاندین که از اعتراضات مردم خوزستان سوء استفاده کرده‌اند در حقیقت در حال سربازی کردن برای آمریکا و دولت‌های مرتجع منطقه و ایادی رژیم صهیونیستی هستند، ضمن اینکه آنها از مطالبات درست و بحق و قانونی و منصفانه مردم خوزستان سوء استفاده کرده‌اند.

متفکر آزاد در پایان گفت: مردم ما همواره در تاریخ نشان داده‌اند که دشمنان را در سوء استفاده ناکام گذاشته‌اند؛ مردم ایران بیدار و هوشیار هستند و خوزستانی‌ها در انقلاب اسلامی و زمان‌های مختلف نقش جدی داشته و همواره مدافع جمهوری اسلامی بوده‌اند و قطعا جلوی توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و موفق خواهند شد.

نظر شما