شناسهٔ خبر: 171866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت با هر بارش مشکلات کم آبی را فراموش می‌کرد/ با همگرایی ملی بر کم آبی فائق آییم

سیدصادق طباطبایی‌نژاد نماینده اردستان در مجلس با بیان اینکه مشکلات کم‌آبی و اقدامات لازم برای اصلاح انتقال آب در ۲ سال گذشته به دلیل بارش‌های خوب مغفول واقع شده است گفت: باید با یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت و همگرایی ملی مشکلات را حل کنیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی درباره مشکل کم‌آبی در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و عدم مدیریت لازم دولت در این باره، اظهار داشت: موضوع مشکلات آب و کم‌آبی و اقدامات لازم برای اصلاح انتقال آب در دو سال گذشته به دلیل بارش‌های خوب در کشور مغفول واقع شده است، در حالی که بارها در این باره در مجلس و از سوی نمایندگان مختلف تذکرات متعددی را به مسئولان دولتی از جمله وزارت نیرو و وزارت جهاد داده شده بود. 

وی افزود: متأسفانه با هر بارش باران، مشکلات مترتب کمبود آب و انتقال آب به فراموشی سپرده می‌شود، در حالی که باید با یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت و همگرایی ملی در این باره مشکلات آب و حتی توزیع برق در کشور را حل و فصل کرد. 

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توانیم بپذیریم که عده‌ای در کشور از نعمت بزرگ آب بی‌بهره و یا کم‌بهره باشند، لذا وظیفه همگان است که برای رفع اساسی این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند. لذا حاکمیت، دولت و مردم بایستی با همگرایی ملی در این باره اقدامات عاجلی را انجام دهند. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: درد کم‌آبی درد کل کشور است و مختص به یک یا دو استان نیست، زیرا در طول سالهای گذشته در این باره تذکرات متعددی داده شده و حتی بودجه‌های خوبی در طول سالهای گذشته در لوایح بودجه و از طریق صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده بود که مسئولان باید پاسخگو باشند که هزینه‌کرد این اعتبارات چه شده است و نمی‌توانیم بپذیریم که رفع مشکل کم‌آبی فقط بعد از بروز اعتراضات صورت گیرد. 

نظر شما