شناسهٔ خبر: 171730 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسن پور بیگلری در نطق میان دستور:

قطع برق صنعت فولاد و کارخانجات سیمان را با مشکل مواجه کرده است

حسن پور بیگلری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه قطعی برق بیش از ۸۰ کارخانه سیمان و فولاد در کشور، باعث افزایش قیمت لجام‌گسیخته این محصولات شده است از وضعیت نبود برق انتقاد کرد که نایب رئیس مجلس دولت را موظف به پیگیری موضوع و جبران خسارات ناشی از آن کرد.

به گزارش «نماینده» شهباز حسن پوربیگلری در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، خطاب به رئیس جمهور منتخب و همکاران وی در آینده، با ابراز امیدواری از حل مشکلات اساسی کشور توسط تیم جدید دولت، گفت: آیت الله رئیسی دولت خود را دولتی مستقل و مردمی دانسته از این رو امیدواریم هیچ گروه، جناح و فردی دنبال باج خواهی و سهم خواهی نباشد و اجازه دهند مسائل و مشکلات اساسی مردم به ویژه در حوزه معیشت، مسکن، بیکاری جوانان تحصیلکرده و تولید برطرف شود.

نماینده مردم سیرجان و  بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از مشکلات حوزه تولید اظهار داشت: کمبود برق تولید را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم دولت آینده بتواند مسائل و مشکلات اساسی کشور را حل کند.

وی افزود: اعتماد رهبری به حجت الاسلام اژه ای که کارنامه درخشانی از خود بر جای گذشته، به عنوان رئیس قوه قضائیه را تبریک گفته و به وی و رئیس جمهور منتخب اعلام می کنم مجلس برای هرگونه همراهی در بحث تصویب لوایح با قوای قضائیه و مجریه آمادگی دارد.

حسن پور بیگلری ادامه داد: امیدوارم با هماهنگی میان سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه شاهد حل مسائل و مشکلات مردم باشیم و امروز هیچ کس برای کار نکردن بهانه ای نداشته باشد ضمن اینکه امروز همه باید با تمام توان در حل مسائل و مشکلات مردم گام های اساسی برداریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره مسائل و مشکلات عدیده استان کرمان، عنوان کرد: همچنان صدای العطش مردم استان کرمان از بی آبی بلند است و پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز بیش از ۷۰۰ روستای استان کرمان با تانکر آب رسانی می شود؛ کجای این مملکت چنین وضعیتی است؛ نباید از نجابت مردم کرمان سوءاستفاده کرد و باید به داد مردمی رسید که بالاترین مشارکت را پای صندوق های رأی داشتند و رأی ۸۰ درصدی به آیت الله رئیسی دادند که با معنا است.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیئتی را با فوریت به استان کرمان اعزام کنید؛ کدام استان کمتر از ۵۰ میلی متر بارندگی داشته و چنین وضعیتی در حوزه سرمازدگی محصولات کشاورزی داشته است؛ به داد مظلومان استان کرمان و کشاورزان آن برسید.

حسن پور بیگلری همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با اعزام فوری هیئتی به منطقه به وضعیت اسفبار تلفات جاده ای این استان رسیدگی کنید که بالاترین آمار تصادفات را در کل کشور داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه در جای جای این استان مسائل و مشکلات عدیده ای وجود دارد، یادآور شد: رسیدگی به وضعیت کارگران زحمتکش معادن، صنایع و روزمزد یکی از خواسته های به حق مردم است که از وزیر کار می خواهم با فوریت هیئتی را به این استان اعزام کند.

وی خطاب به مصری رئیس جلسه امروز صحن علنی گفت: امروز با قطعی برق بیش از ۸۰ کارخانه سیمان و فولاد در کشور روبرو هستیم که سیمان را در این استان نایاب و قیمت مقاطع فولادی را لجام گسیخته کرده که باعث نگرانی مردم شده است؛ کجای دنیا چنین وضعیتی است که در زمستان و تابستان بخشی از صنایع به دلیل نبود برق تعطیل باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در فضای مجازی مجلس را متهم کرده اند با رتبه بندی فرهنگیان مخالف است در حالی که نمایندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

مصری: دولت تدبیری برای جبران خسارات صنایع محکوم به قطع برق بیاندیشد

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به بخشی از نطق نماینده سیرجان با اشاره به افزایش قیمت در بازار دلالی فولاد و سیمان گفت: دولت به این موضوع ورود کند و مسئولان وزارت صمت و تعزیرات حکومتی با بحث دلالی برخورد کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره خسارت صنایع سیمان و فولاد عنوان کرد: صاحبان این صنایع باید سر ماه حقوق کارگران خود را پرداخت کنند پس دولت که تصمیم به قطع برق صنایع گرفته حتما برای جبران خسارت نیز تدبیری بیاندیشد چرا که حقوق کارگران، حق تأمین اجتماعی و سایر حقوق پرداختی را باید از سوی این صنایع که اجازه تولید هم ندارند، پرداخت شود.

نظر شما