شناسهٔ خبر: 171723 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوری قزلجه در تشریح نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

تأمین برق صنایع نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است/ انتقاد از عدم کاهش قیمت محصولات دامی علیرغم افزایش نهاده‌ها

غلامرضا نوری سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به انتقال مذاکرات برجام به دولت جدید، گفت: لازم است درباره ادامه روند مذاکرات، تصمیمات سنجیده اتخاذ و برای وضعیت تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی و نهاده‌ها برنامه ریزی شود.

غلامرضا نوری قزلجه «نماینده» در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه، ۲۷ تیرماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی موضوع قطعی آب و برق را یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: گزارش های مختلفی از نقاط مختلف کشور رسید که حاکی از مشکلات آب در مناطق زیاد است که البته به دلایل مختلف اعم از خشکسالی و مصرف غیربهینه آن بوده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص مشکلات حوزه برق نیز علیرغم اینکه مسائل برق خانگی برطرف شد اما همچنان صنعت و تولید برای تأمین برق خود با مشکل مواجه هستند که نیازمند توجه بیشتر، سرمایه گذاری های کلان و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مثل باد و خورشید هستیم.

وی در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات مردم در حوزه معیشت و تولید عنوان کرد: شاهد افزایش نهاده های تولیدی در حوزه کشاورزی برای مواد غذایی و مواد پروتئینی بوده ایم اما هنوز قیمت های محصولات تولیدی در بازار بر اساس افزایش نهاده ها تعیین نشده و کشش در بازار را دچار مشکل کرده که باعث نارضایتی خانواده ها شده است.

نوری قزلجه با اشاره به مذاکرات که به تیم جدید دستگاه دیپلماسی انتقال یافته است، اظهار کرد: تصمیمات سنجیده باید برای ادامه روند مذاکرات در دولت جدید اتخاذ شود همچنین باید برای بهبود وضعیت تأمین ارز مورد نیاز کشور برای واردات کالاهای اساسی و نهاده های تولیدی برنامه ریزی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اعتباراتی که مجلس برای مناطق محروم اختصاص داد و نحوه تعیین دستگاه های اجرایی برای انجام این مأموریت، عنوان کرد: صحن مجلس برای این تصمیم گیری ها در نظر گرفته نشده لذا تأکید داریم این موضوعات باید در صحن نیز بررسی شود چرا که فقط موضوع اعتبارات مناطق محروم نیست بلکه تقسیم بندی مأموریت دستگاه ها و تعریف دستگاه های اجرایی جدید که در این حین اتفاق افتاده نباید بدون اطلاع مجلس باشد.

وی افزود: اعضای فراکسیون همچنان بر عدم بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی بر مبنای اصل ۸۵ معتقد هستند و تأکید دارند این موضوع باید حتما در صحن علنی به صورت دقیق بررسی شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موج جدید کرونا نشان دهنده این است که این اپیدمی قرار نیست به این زودی برچیده شود از این رو برنامه واکسیناسیون کشور باید هرچه سریع‌تر ادامه یابد.

نظر شما