شناسهٔ خبر: 171693 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: شورای نگهبان

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان معیار، معتمد و چشم نظام است

مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است و اعضای آن رسالت خود را طبق اصول مندرج در قانون اساسی با دقت و نظارت تمام و کامل انجام می‌دهند.

به گزارش «نماینده» آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی جمعه‌شب به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع اعضای این نهاد در شهر یزد افزود: نظام بر پایه اسلام و جمهوریت بنا شد، اگر هر کدام آسیب ببیند دیگری دچار آسیب می شود بنابراین وظیفه اعضای این شورا، حفظ این ۲ رکن اساسی است.

وی با قدردانی از مسوولان و ناظران و سرناظران دفتر بازرسی و نظارت این نهاد در یزد که طبق قانون وظایف خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: پایه و اساس نظام و انقلاب اسلامی بسته به عملکرد این شورا دارد اگر به رسالت خود درست عمل کنند انقلاب و نظام بیمه می‌شود.

امام‌ جمعه موقت یزد در ادامه به سالروز تشکیل شورای نگهبان در نظام اسلامی اشاره کرد که در کشور بر اساس قانون اساسی وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد، تصریح کرد: این نهاد معیار، معتمد و چشم نظام است که با دقت به انجام وظایف خطیر خود عمل می کند .

آیت‌الله مدرسی یزدی از فعالیت مسوولان و اعضای دفتر یادشده در یزد که سال‌های گذشته وظایف خود را با دقت انجام می دهند قدردانی کرد و یادآور شد: مسوولیت همه ارکان نظام مستقیم یا غیرمستقیم بر دوش مردم است و نظارت بر اینکه هر کدام رسالتشان را به درستی انجام دهند به غیر از نظر شورای نگهبان ممکن نیست.

همچنین رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد گفت: انجام وظایف در چارچوب قانون اساسی و دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام جزو رسالت‌های اصلی این نهاد است که با دقت و درایت و همکاری اعضا و بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی افزود: حدود چهار هزار نیرو به خصوص در زمان برگزاری انتخابات مختلف به عنوان ناظر و سرناظر با این شورا در انجام وظایف تعریف شده صادقانه همکاری دارند و رسالت دینی و ملی خود را انجام می‌دهند که مسوولیتی خطیر محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری اعضا و ناظران و سرناظران این نهاد در یزد و تبریک سالرز تاسیس این نهاد بر انجام وظایف و خدمت به مردم و نظام و انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

نظر شما