شناسهٔ خبر: 171659 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی فیروزجایی خبر داد:

ساماندهی برگزاری آزمون‌های فراگیر در دستور کار کمیسیون آموزش

کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مطرح بودن طرحی در کمیسیون آموزش برای ساماندهی آزمون‌های فراگیر خبر داد و گفت: این طرح به منظور ایراد سازمان بازرسی کل کشور به روند پذیرش دانشجو به دانشگاه پیام نور تدوین شده است.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی در توضیح طرح الحاق سه تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌‎ها و مراکز آموزش عالی کشور که این هفته در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد، گفت: این طرح درباره تسهیل ورود دانشجویان به دانشگاه پیام نور با توجه به ایراد سازمان بازرسی کل کشور به روند پذیرش دانشجو به این دانشگاه است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین مبنا طرحی با یک ماده واحده و سه تبصره تدوین شد تا آزمون دوره فراگیر فقط برای دانشگاه پیام نور برگزار شود و آیین نامه این مهم نیز در شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب برسد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با کمک جمعی دیگر از اعضای این کمیسیون طراح این طرح است، یادآور شد: بر اساس این طرح، پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در رشته کم رقابت‌ها در سایر دانشگاه‌ها نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش خانه ملت، متن طرح الحاق سه تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به شرح ذیل است:

ماده واحده - سه تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل الحاق می شود.

تبصره ۱- آزمون دوره فراگیر دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور و بر اساس دروس نیمسال اول دوره کارشناسی ارشد رشته تخصصی برگزار می‌شود.

 تبصره ۲- آموزش دوره های فراگیر بصورت حضوری و منحصرا توسط دانشگاه پیام نور صورت می گیرد و قابل واگذاری نمی باشد. نحوه سنجش و پذیرش دانشجو بر اساس آیین نامه مصوب شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.

تبصره ۳- پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، در رشته محل های دوره کارشناسی ار شد که ظرفیت آنها تکمیل نمی شود یا کم رقابت هستند بر اساس آمار و اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور به صورت متمرکز و با رعایت سایر قوانین و ضوابط بر اساس معدل تراز شده دوره کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل تراز شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

نظر شما