شناسهٔ خبر: 171648 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بخشی پور:

استان‌های آسیب دیده در اولویت دریافت اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای کمک به بخش کشاورزی قرار بگیرند

بخشی پور نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس، گفت: مزایای مصوبه دولت برای کمک به بخش کشاورزی باید بیشتر شامل استان‌هایی شود که آسیب‌پذیرترند و در معرض چالش‌های جدی قرار دارند.

به گزارش «نماینده» مجتبی بخشی‌پور نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه اخیر دولت برای کمک به بخش کشاورزی، با اشاره به خسارات و مشکلات ناشی از خشکسالی برای کشاورزان، گفت: در این مصوبه از طرف دولت ۴۰۰۰ میلیارد تومان در دو بخش تأمین آب بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

بخشی‌پور افزود: این مصوبه با محوریت وزارت جهادکشاورزی و به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار بیشتر به کشاورزان و پیشگیری از بحران‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی این کار را یک اقدام ضروری دانست و تأکید کرد: مزایای این مصوبه باید بیشتر شامل استان‌هایی شود که آسیب‌پذیرترند و در معرض چالش‌های جدی قرار دارند.

نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اجرای این مصوبه باید نگاه ویژه‌ای به استان‌هایی که در چند سال اخیر از سیل و زلزله آسیب دیده‌اند، همچون استان‌های کرمانشاه، لرستان و گلستان، بشود.

بخشی‌پور بیان داشت: در استان کرمانشاه که ۷۵ درصد کشت به صورت دیم انجام می‌شود و در حال حاضر ۸۰ درصد استان در معرض خشکسالی قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، همچنین اضافه کرد: سطح آب‌های زیرزمینی استان کرمانشاه ۵۰ تا ۵۵ درصد و در برخی نقاط تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این امر به شدت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه برای کمک به کشاورزان کافی نیست، تصریح کرد: علاوه بر این مصوبه، توقع داریم مدیریت بحران کشور و سایر نهادها نیز برای رفع مشکلات کشاورزان کمک و چاره‌اندیشی کنند.

بخشی‌پور در پایان گفت: از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری این مصوبه، می‌خواهیم که در اجرای آن تسریع کند تا کشاورزان عزیز فشار کمتری را متحمل شوند.

نظر شما