شناسهٔ خبر: 171639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عمویی در جریان بازدیدهای علمی و اقتصادی گروه دوستی پارلمانی مطرح کرد:

تاکید بر تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور، مبادله استاد و دانشجو و انجام پروژه های علمی و پژوهشی مشترک

ابوالفضل عمویی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در جریان بازدیدهای علمی و اقتصادی گروه دوستی پارلمانی بر تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور، مبادله استاد و دانشجو، انجام پروژه های علمی و پژوهشی مشترک و تحکیم روابط دوستانه دو کشور در سایه تحولات جدید صحنه بین الملل تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»  هیأتی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس که به ریاست ابوالفضل عمویی به مینسک سفر کرده در دومین روز اقامت خود در بلاروس علاوه بر ملاقات با معاون وزیر صنایع بلاروس، به عنوان وزارت خانه متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، از سایت خودروسازی ماز، آکادمی ملی علوم بلاروس و تکنو پارک مینسک بازدید به عمل آورد و با مدیران آنها در خصوص زمینه های مستعد برای توسعه همکاری ها گفت و گو کرد.

ابوالفضل عموئی  در این بازدیدها و دیدارها بر تقویت روابط اقتصادی ایران و بلاروس، ضرورت تعریف زمینه های جدید برای همکاری ها، مبادله استاد و دانشجو، انجام پروژه های علمی و پژوهشی مشترک، تحکیم روابط دوستانه دو کشور در سایه تحولات جدید صحنه بین الملل و برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس در تاریخ از پیش تعیین شده، تاکید کرد.

طرف بلاروسی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مینسک، از اراده مقامات بلاروسی، مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی و شرکت های تجاری و اقتصادی این کشور برای بسط و گسترش همکاری های فیمابین خبر دادند.

طرف بلاروسی ابراز امیدواری کرد که این سفر آغازگر فصل نوینی در روابط دوستانه سیاسی و پارلمانی باشد و موجب تسهیل سایر ابعاد همکاری ها بویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی شود.

به گزارش خانه ملت؛ آقایان غلامحسین رضوانی، مهدی سعادتی بیشه سری، مصطفی طاهری و خانم شیوا قاسمی پور از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس نیز با حضور در این سفر، همکاری های دوجانبه ایران و بلاروس را دنبال می کنند.

نظر شما