شناسهٔ خبر: 171616 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احمدی:

مردم از سنگ اندازی بانک‌ها در اعطای وام های خُرد خسته اند

بانکداری عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از سخت گیری بانکها برای ارائه وام های خرد، گفت: شرط معرفی چند ضامن که کارمند رسمی دولت هستند به همراه شروط ارائه چک، سفته و بیمه از متقاضی وام‌ خرد عملا اخذ وام را برای متقاضی غیر ممکن می کند.

به گزارش «نماینده» موسی احمدی با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها با متقاضیان دریافت وام‌های خرد، گفت: متاسفانه وضعیت و عملکرد بانک‌ها نه تنها مطلوب نیست بلکه بسیار اسفناک شده است و این مسئله در پرداخت وام‌های خرد بیشتر خود را نمایان کرده چراکه برای پرداخت یک وام خرد به قدری شرایط سخت و پیچیده‌ای گذاشته‌اند که مردم ترجیح می‌دهند با بدبختی خود بسازند تا اینکه با بانک طرف شوند!

نماینده مردم دیر، کنگان وجم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حمایت از تولید، افوزد: اگرچه یک سری از وام‌ها برای رونق تولید و ایجاد مشاغل خرد در نظر گرفته شده‌اند اما بانک‌ها در پرداخت این وام‌ها نیز سختگیری می‌کنند.

به گفته وی افرادی که برای دریافت‌های ۱۰ تا ۵۰ میلیونی به بانک‌ها مراجعه می‌کنند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و عموما این وام‌ها را برای تهیه حداقل جهیزیه، تعمیر منزل، بیماری، ایجاد اشتغال و مانند آن طلب می‌کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه مجلس به حمایت اقشار آسیب‌پذیر برای دریافت خدمات بهتر از بانک‌ها می‌آید و موضوع فوق در کمیسیون‌های مرتبط و تخصصی پیگیری می شود، اظهار کرد: شرط معرفی چند ضامن که کارمند رسمی دولت هستند به همراه چک، سفته و بیمه و هزار و یک چیز دیگر از یک متقاضی وام‌ خرد عملا اخذ تسهیلات را برای متقاضی غیرممکن می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سختی‌های اعمال شده ازسوی بانک‌ها شامل وام ازدواج -که دارای مصوبه قانونی مجلس است- نیز می‌شود، گفت: بانک مرکزی باید بازرسان خود را به صورت سرزده به بانک‌ها بفرستد و برعملکرد آن‌ها در این حوزه نظارت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما