شناسهٔ خبر: 171609 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عباسپور:

تعیین اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص سازمان ملی استاندارد بعد از تعطیلات مجلس

روح‌الله عباسپور در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعیین اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص سازمان ملی استاندارد بعد از تعطیلات مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد گفت: تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد در صحن علنی مجلس مطرح شده و نمایندگان با انجام آن موافقت کرده ‌اند، ولی بلافاصله تعطیلات تابستانی مجلس آغاز شد.

وی افزود: مرکز ملی استاندارد، تنها مرجع استانداردسازی رسمی کشور  است، برای روان سازی کار آن از وزارت صمت منفک شده است و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، زیرا با اقدامات این سازمان است که تولیدات با کیفیت و استاندارد در کشور تولید می‌شود.  

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با اقدامات این سازمان محصولات ایرانی در سایر کشورها از اعتبار برخوردار می‌شوند. علاوه بر این سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت بر سایر دستگاه‌ها را بر عهده دارد و باید پاکدست باشد، در حالیکه بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده اقداماتی در این سازمان در دست انجام است و باعث از بین رفتن استقلال آن شده است.

عباسپور با بیان اینکه حمایت از تولید کننده دارای اهمیت فراوانی است خاطر نشان کرد: سوء استفاده در این سازمان خیلی عریان شده و فضا را برای سودجویان آماده کرده است، به همین دلیل تحقیق و تفحص از آن ضروری بود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از اینکه تعطیلات مجلس تمام شود این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد، کسانی که تحقیق و تفحص انجام داده اند نتیجه را گزارش و کمیسیون صنایع و معادن آن را در دستور کار قرار می‌دهند و بعد از آن رای گیری انجام می‌شود.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد هنوز مشخص نشده اند.

وی در ادامه درباره واگذاری معاون گفت: برنامه‌ای در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای واگذاری ۶ هزار معدن در دستور کار هست، ولی هنوز نهایی نشده است. یک طرح یک قانونی در این باره در کمیسیون صنایع داریم که هنوز نهایی نشده است.

نظر شما