شناسهٔ خبر: 171572 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبرداد؛

پایان زمان رسیدگی به شکایات در مورد نتایج انتخابات شوراها

محمد رضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: زمان رسیدگی به شکایات در مورد نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسیده و هیئت های عالی نظارت استانی در حال جمع بندی گزارشات هستند.

به گزارش «نماینده» سیدحمیدرضا کاظمی در خصوص تایید نتایج انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: نتایج انتخابات در اکثر شهرها تایید شده و در شهرهای بزرگ کشور گزارش تخلف و ابطالی تا کنون وجود نداشته اما از شنبه آینده جلسات جمع بندی نهایی گزارشات در هیئت مرکزی آغاز خواهد شد و آمار نهایی به وزارت کشور ارسال می شود.

وی افزود: پایان روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه مهلت قانونی بررسی شکایات در هیئت های عالی نظارت استانی به پایان رسید و  تعداد معدودی درخواست ابطال نتایج انتخابات به هیئت مرکزی از سوی هیئت های عالی ارائه شده است که باید دلایل و مستندات بررسی و رسیدگی شود و در نهایت اعلام نظر صورت گیرد.

وی یادآور شد: پس از طی این مرحله، شوراهای اسلامی در دور جدید به طور رسمی از ۹ مرداد ماه کار خود را آغاز می کنند و بر اساس قانون جدید این دوره شوراها نسبت به دور پنجم کمی زودتر تشکیل می شوند.

نظر شما