شناسهٔ خبر: 171530 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

همسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها باید از ابتدای سال اعمال شود

منادیی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با استناد به مصوبه بودجه‌ای مجلس و بخشنامه اخیر دولت در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: این مصوبه باید از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ اعمال شود.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان با اشاره به مصوبه بودجه‌ای مجلس در خصوص همسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: مصوبه همسان سازی حقوق هیأت علمی مورد تأیید وزارت علوم با وزارت بهداشت باید از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد ولی این مهم به طور کامل و از ابتدای سال اجرایی نشده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حکم قانونی از ابتدای سال بوده و باید از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی شود، افزود: متأسفانه پرداختی‌ها به هیچ عنوان کامل نبوده و برخی به این بهانه که همسان سازی حقوق اساتید در ردیف دوم پرداختی بودجه قرار دارد، اعمال آن را به نیمه دوم سال و مهرماه موکول کرده‌اند که این مسئله به هیچ عنوان مورد تأیید قانونگذار نیست.

همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌‎ها مانع مهاجرت اساتید از کشور می‌‎شود

وی، از مساعدت رئیس مجلس شورای اسلامی، ریاست دیوان محاسبات مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه بابت اصلاح قانون بودجه برای همسان سازی حقوق هیأت علمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این مصوبه قطعا آثار پر خیر و برکت بسیاری برای حوزه علمی کشور دارد و علاوه بر رشد کیفیت علمی در کشور، مانع خروج و مهاجرت بهترین اساتید از ایران می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون آموزش، نه تنها دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم بلکه هیأت علمی دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و وابسته به سایر دستگاه‌ها نیز شامل این مصوبه خواهند شد و این حکم باید از ابتدای سال برای اعضای هیأت علمی اعمال شود.

نظر شما