شناسهٔ خبر: 171488 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ابوترابی: شفافیت بهترین راه مقابله با فساد است

ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه شفافیت بهترین راه مقابله با فساد اداری است،گفت: حق مردم است که بدانند یک مسئول در دوران خدمت دارایی وی چقدر شده، آیا از مقام خود سوء استفاده کرده‌ یا خیر؟

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع شفافیت، گفت: موضوع شفافیت چند سالی است که مجدانه پیگیری می‌شود و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت بهترین راه مقابله با فساد اداری است، افزود: همه مسئولان به نوعی با رأی مردم در جایگاه‌های مختلف قرار گرفته‌اند و حق آنهاست که بدانند در دوران مسئولیت دارایی آنها چقدر شده است؟ چه میزان حقوق می‌گیرد و آیا از مقام خود سوء استفاده کرده‌ یا خیر؟

نماینده نجف‌آباد در مجلس یادآور شد: براساس  قانون برنامه ششم توسعه کل کشور  بند (ب) ماده (۲۷) وزارت اقتصاد و دارایی موظف است، سایتی را ایجاد  کند تا تمامی حقوق و مزایایی کلیه کارکنان در آن قرار داده شود  اما متاسفانه این مصوبه در حد تشکیل سایت که به نوعی رفع‌تکلیف بود باقی ماند.

ابوترابی در ادامه با تاکید بر اینکه  اعلام اموال و درآمد مسئولان در بسیاری از کشورها انجام می‌شود، اضافه کرد: شفافیت یک حق شهروندی است و در رأی دادن به نامزدهای انتخاباتی تاثیرگذار است.

وی افزود: زمانی که شخصی می‌خواهد به رئیس جمهور، نماینده مجلس و همچنین عضو شورای شهر و روستا رأی دهد باید بداند دارایی آن فرد چقدر است؟ چه میزان اموال دارد؟ چقدر حقوق می گیرد و چه کار می‌کند؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شفافیت باید در جلسات مجلس، دولت و سایر نهادها و دستگاه‌ها انجام گیرد، گفت: لازم است شفافیت در هسته مرکزی منابع مالی کشور یعنی دولت باشد که تاکنون نبوده یعنی مردم بطور زنده جلسات و تصمیم‌گیری‌های هیئت وزیران را ببینند و قضاوت کنند؛ این حق مردم است که جلسات و تصمیات هیئت وزیران مانند مجلس از رسانه پخش شود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس در پایان تصریح کرد: با این حال ما نمایندگان مردم نباید منتظر دولت بمانیم و باید از خودمان شروع کنیم؛  شفافیت باید در همه امور غیر از  اسرار نظامی البته آن هم در تصمیم‌سازی‌ها و نه اموال و دارایی مسئولان حاکم باشد.

نظر شما