شناسهٔ خبر: 171480 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعیدی:

وزارت بهداشت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد

سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از اینکه شاهد تحرکاتی در استان برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌ها و مشکلات حوزه سلامت هستیم، ادامه داد: زمان پاک کردن صورت مساله‌ها به پایان رسیده و مسئولان وزارت بهداشت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی در رابطه با اظهارات دادستان سیستان و بلوچستان مبنی بر اینکه سردخانه‌های این استان از جنازه پر شده است، گفت: شرایط استان بسیار وخیم و فوق بحرانی است و روز گذشته بر اساس آمار رسمی ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند البته آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در روستاها به دلیل کمبود کیت تشخیص کرونا و همچنین بی شناسنامه‌ها در جایی ثبت نمی‌شود و نیاز است مسئولان مربوطه این مسائل را مدنظر قرار دهند.

وی با انتقاد از اینکه شاهد تحرکاتی در استان برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌ها و مشکلات حوزه سلامت هستیم، ادامه داد: افرادی می‌خواهند وضعیت استان را بسیار خوب نشان دهند اما واقعیت این است که تمامی مردم گواهی می‌دهند که شرایط استان بسیار وخیم است در این رابطه زمان پاک کردن صورت مساله‌ها به پایان رسیده و مسئولان وزارت بهداشت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری با یادآوری اینکه در پی تشدید ویروس دلتا و پیگیری‌های نمایندگان مجلس، وزیر بهداشت و درمان امروز به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند، گفت: وزیر سفرشان را از چابهار آغاز می‌کنند و از نزدیک در جریان تراژدی انسانی در استان قرار خواهند گرفت.

سعیدی با اشاره به پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان و برخی از نمایندگان مجلس، افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان پیش‌بینی شد و ارتش اقدام به برپایی بیمارستان‌های سرپایی کرده که نیاز است این مهم در جنوب استان هم مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ستاد  اجرایی فرمان امام ( ره ) هم با ورودی جدی اقدام به ارسال تجهیزات به استان کرده و خیرین از اقصی نقاط کشور در حال کمک رسانی هستند البته نشست‌هایی را با رئیس مجلس برگزار کردیم و ایشان هم دستورات خوبی صادر کرد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس یادآور شد: توجه مسئولان و کشور به سیستان و بلوچستان جلب شده بنابراین دیگر نمی‌توان صورت مساله را پاک کرد و در برابر وضعیت فوق بحرانی استان خود را به بی تفاوتی زد.

نظر شما