شناسهٔ خبر: 171476 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در پی بازدید نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از پروژه «سلمان فارسی»:

کمیسیون فرهنگی موانع پیش روی ساخت سریال «سلمان فارسی» را بررسی می‌کند

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ساخت سریال فاخر «سلمان فارسی» حداقل ۵ سال دیگر زمان می‌برد، گفت: عوامل سازنده این سریال در مسیر ساخت این سریال نباید احساس تنهایی کنند، وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت از آثار این‌چنینی است؛ به همین منظور نشستی با حضور مسئولان صداوسیما جهت رفع موانع پیش روی ساخت این سریال برگزار خواهد شد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری با اشاره به بازدید خود از پروژه ساخت سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری، عنوان کرد: در این بازدید از نزدیک پیشرفت کار بررسی و گزارشی از روند ساخت این سریال فاخر ارائه شد.

نماینده مردم  گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل ۵ سال دیگر برای تکمیل شدن این پروژه زمان نیاز است، افزود: این سریال تلاش بی مانندی در تقریب بین ادیان و مذاهب صورت داده و قصه زندگی سلمان فارسی که از ادیان مختلف عبور و نهایتا اسلام را به عنوان مکتب سعادت بخش خود برمی‌‎گزیند، روایت می‌کند.

وی با اشاره به شرکت بازیگران غیرایرانی در این پروژه بزرگ ملی، عنوان کرد: انتظار عوامل این سریال مهم به ویژه آقای میرباقری این بود که در ازای تلاشی که در ساخت این کار صورت می‌گیرد، منابع و اعتبارات اختصاصی به موقع به این پروژه تزریق شود.

منتظری یادآور شد: همچنین مقرر شد برای حل و فصل مسائل و مشکلات این پروژه بزرگ، نشستی با حضور رئیس سازمان صداوسیما و عوامل سازنده فیلم در کمیسیون فرهنگی برگزار شود تا این نشست علاوه بر تأثیر تشویقی خود، عوامل احتمالی را نیز از مسیر سازندگان اثر بردارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه با توجه به سنگینی این پروژه آقای میرباقری نباید احساس تنهایی کند، گفت: کمیسیون فرهنگی حمایت از آثار فاخر سینمایی را وظیفه خود می‌داند، چرا که ساخت چنین آثاری حتی در موقعیت جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان ایران سربلند را تقویت خواهد کرد.

نظر شما