شناسهٔ خبر: 171467 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجف آبادی:

مسئولان حوزه سلامت باید با مردم روراست باشند

همایون نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عدم تحقق وعده‌هایی که وزیر بهداشت به مردم می‌دهد تاکید کرد که مسئولان حوزه سلامت باید یا برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند یا وعده‌هایی که به مردم می‌دهند مبتنی بر واقعیت باشد.

به گزارش «نماینده» همایون سامه یح نجف آبادی در مورد اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه ۳۵ درصد انسولین مملکت در کشورهای همسایه مصرف می‌شود که ما مشغول جمع کردن اینها هستیم بنابراین یک سری از حمله‌ها که علیه ما می‌بینید به این دلیل است که ما پا روی خرخره بعضی‌ها گذاشتیم، گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در مورد مافیای دارو و جلوگیری از قاچاق در حوزه دارو اقدامات خوبی انجام داده است.

وضعیت حوزه سلامت متاثر از مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است بعضی از مشکلاتی که در حوزه دارو یا سایر بخش‌های نظام سلامت به وجود آمده است ناشی از وضعیت اقتصادی کشور بوده که تمام حوزه‌ها از جمله زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

هجمه‌ها علیه وزیر بهداشت به عدم تحقق وعده‌هایش برمی‌گردد

وی تصریح کرد: البته ما باید واقع‌نگر باشیم، چرا که وزیر بهداشت در مورد واکسیناسیون و تامین دارو قول‌هایی چه در مجلس و چه از طریق رسانه‌ها به مردم داد که متاسفانه تاکنون محقق نشده‌اند و طبیعی است که وی مورد هجمه قرار گیرد.

نجف آبادی خاطرنشان کرد: اگر این قول‌ها بدون برنامه‌ریزی بوده است قطعا دلسردی مردم را نسبت به اقدامات حوزه سلامت مضاعف کرده است و باعث ایجاد مشکلات زیادی در جامعه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه مسئولان حوزه سلامت حداقل کاری که در این شرایط می‌توانند انجام دهند، این است که با مردم صادق باشند، یادآور شد: شاید هدف وزیر بهداشت این نبوده است که با مردم روراست نباشد، اما احتمال دارد دیگر مسئولان این وزارتخانه در جهت تحقق این قول‌ها برنامه‌ریزی صحیحی نداشته‌اند و این در حالی است که وزیر روی گزارشی که آنها ارائه داده‌اند به مردم وعده‌هایی است و در نهایت فردی که در این زمینه مسئول بوده و باید پاسخگو باشد وزیر بهداشت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که اگر فردی اقدامات مطلوبی انجام داد باید بر اقدامات نامطلوبی که انجام داده است هم چشم ببندیم، چرا که این دو را نمی‌توان با هم آمیخت، بنابراین مسئولان حوزه سلامت باید یا برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند یا وعده‌هایی که به مردم می‌دهند مبتنی بر واقعیت باشد و حتما محقق شوند.

نظر شما