شناسهٔ خبر: 171446 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

متفکر آزاد:

آموزش مجازی صدمات جدی به دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش وارد کرده است

متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس، بابیان‌اینکه آموزش مجازی صدمات جدی به دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش وارد کرده است در قالب توصیه‌ای تاکیدکرد که باید با تسریع روند واکسیناسیون و آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سمت بازگشایی کلاس‌های حضوری حرکت کنیم.

به گزارش «نماینده» روح الله متفکرآزاد در مورد انتشار خبری از سوی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی‌براینکه طی نامه‌ای از وزارت بهداشت تقاضای دریافت واکسن برای دانشجویان فنی وحرفه‌ای داشته‌اند چرا که کرونا بیشترین لطمه را به دانشگاه‌های مهارتی وارد کرده است، گفت: به شدت توصیه می‌کنم که به سمت بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری حرکت کنیم، چرا که درست است آموزش مجازی اجازه نداد که در شرایط شیوع کرونا حوزه آموزش کشور تعطیل شود اما به کاهش کیفیت کار آموزش و پژوهش منتهی شده و صدمات جدی به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش وارد کرده است.

روند کنونی واکسیناسیون حاکی از بازگشایی حضوری کلاس‌ها از زمستان است

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امیدوارم هر چه سریعتر با تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بازگشایی کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت حضوری مستلزم این است که فرآیند واکسیناسیون به سرعت طی شود، همچنین باید نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقبتی به دانشجویان آموزش داده شود تا بتوانیم به زودی شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر فرآیند واکسیناسیون عمومی به خوبی پیش برود شاید بتوان از اواخر پاییز یا ترم زمستان، کلاس‌های دانشگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون با این وضعیتی که برای واکسیناسیون عمومی وجود دارد خیلی نمی‌توان امیدوار بود که بتوانیم کلاس‌های دانشگاه‌ها را از اول مهر به صورت حضوری برگزار کنیم.

نظر شما