شناسهٔ خبر: 171388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

برگزاری اجلاس گفتگوهای بین الافغانی سبب کاهش تنش در کابل خواهد شد

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: برگزاری هر نوع نشست دیپلماتیک می تواند زمینه تنش در افغانستان را کاهش دهد.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی در واکنش به میزبانی کشورمان از اجلاس گفتگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان ،شخصیت های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان، گفت: با توجه به پیشروی های بی سابقه طالبان و درگیری در شهرهای مختلف افغانستان، شرایط پیچیده ای ایجاد شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری هر نوع نشست دیپلماتیک می تواند زمینه تنش در افغانستان را کاهش دهد، اظهار کرد: بر این اساس برگزاری اجلاسیه گفتگوهای بین الافغانی در کشورمان نشان دهنده حسن نیت جمهوری اسلامی ایران و البته جایگاه تهران در مناسبات بین المللی و منطقه ای است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان می توانست خیلی زودتر از اینها اجلاسیه کنونی را برگزار کند، ادامه داد: در واقع تهران باید میزبان اجلاسیه وزاری خارجه کشورهای همسایه و منطقه میشد که این امر بر موضع گیری قوی تر کشورمان کمک می کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه طالبان دست پیش در افغانستان را گرفته است، افزود: این مهم در حالیست که دولت مرکزی افغانستان تضعیف شده لذا شخصیت های سیاسی این کشور باید تلاش کنند به وحدت دست یابند تا توافق بین الافغان حاصل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اجلاس گفتگوهای بین الافغانی که در کشورمان در حال برگزاری است، مقدمه برگزاری اجلاسیه بزرگتری است که سبب صلح و آرامش در افغانستان خواهد شد.

نظر شما