شناسهٔ خبر: 171384 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میرتاج‌الدینی ضمن انتقاد از وزارت صمت؛

برگزاری مزایده برای حجم عظیمی از معادن کشور در ماه‌های پایانی دولت متوقف شود

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن انتقاد از وزارت صمت طی تذکری خواست تا برگزاری مزایده برای حجم عظیمی از معادن کشور در ماه‌های پایانی دولت متوقف شود.

به گزارش «نمانیده» سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن انتقاد از دولت به دلیل برگزاری مزایده برای حجم عظیمی از معادن کشور در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم گفت: این موضوع طی تذکری خطاب به علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سامانه نظارت مجلس بارگذاری شده تا نمایندگان بتوانند، آن را امضاء کنند.    

وی با بیان اینکه با توجه به نقص قوانین و شائبه استفاده افراد خاص و رانت خوار معدنی، باید از برگزاری مزایده حجم عظیم معادن کشور در این ماه پایانی دولت جلوگیری شود، افزود: شائبه تخلف و رانت در واگذاری۶ هزار معدن در این روز ها دلسوزان کشور را نگران کرده و هشدار جمعی از معدن کاران در این راستا شنیدنی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: در قوانین و ضوابط معادن نواقصی وجود دارد که به موجب آن عدالت عمومی و حقوق عامه بطور کامل رعایت نمی شود، بنابراین نمایندگان امضاء کننده این تذکر به وزارت صمت هشدار می‌دهیم که هرچه زودتر مانع برگزاری مزایده این حجم از معادن کشور شود تا در دولت جدید و پس از بازنگری در ضوابط واگذاری، این اقدام انجام شود.

نظر شما