شناسهٔ خبر: 171340 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی:

ارائه گزارش از کف‌خوابی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌های برتر تاسف‌بار است

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با ابراز تاسف از دریافت گزارش از کف‌خوابی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌های برتر تاکید کرد که مسئولان وزارت علوم باید تا قبل از پایان عمر این دولت، حوزه آموزشی کشور را ساماندهی کنند.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد انتشار خبری از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه برخی دانشجویان دانشگاه‌های برتر همچون دانشگاه صنعتی شریف در خوابگاه‌ها روی زمین می‌خوابند، گفت: جای تاسف دارد که ما شرایطی داشته باشیم که دانشجویان در خوابگاه‌ها کف خواب باشند و این در حالی است که مسئولان باید زمینه تحصیل آنها را هم برای ارتقا کیفیت آموزشی و هم امکانات رفاهی فراهم کنند تا دانشجویان دغدغه‌ای جز درس خواندن نداشته باشند.

مسئولان نگاه خود به زیرساخت‌های نظام آموزشی کشور را تغییر دهند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما متاسفیم که گزارشی دریافت کنیم مبنی بر اینکه در یک مجموعه دانشگاهی همچون صنعتی شریف تعدادی از دانشجویان در خوابگاه کف خواب هستند. بنابراین ضرورت دارد مسئولان دولتی عنایت لازم را داشته باشند که این دغدغه دانشجویان را رفع کنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان نگاه خود را نسبت به زیرساخت‌های نظام آموزشی کشور تغییر نداده و تقویت آنها را در اولویت قرار ندهند طبیعی است که شاهد مشکلات دانشجویان در زمینه‌های مختلف متاثر از نبود این زیرساخت‌ها باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنده اطلاعات میدانی از میزان بروز این معضل در خوابگاه‌های دانشگاه‌های برتر ندارم اما بر اساس گزارش این مقام مسئول معتقدم این مشکل پیامدهایی را به همراه خواهد داشت، بنابراین مسئولان وزارت علوم باید تدبیر عاجلی برای رفع آن بیندیشند.

برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها منوط به رفع مشکلات خوابگاه‌ها است

وی اظهار کرد: اگر قرار است کلاس‌های دانشگاه‌ها از ترم آینده به صورت حضوری برگزار شوند باید به سرعت این گونه دغدغه‌های دانشجویان رفع شود و مسئولان دولتی در مدت زمان باقی مانده از فعالیت خود خوابگاه‌ها را ساماندهی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مشکل اساسی در رابطه با کمبود فضا و امکانات حوزه آموزشی کشور به این برمی‌گردد که مسئولان وزارت علوم باید به طور مستمر برنامه‌های خود را در هیات دولت به تصویب برسانند و گام مهم را در زمان تدوین لایحه بودجه بردارند، اما در آنجا ملاحظه‌کاری می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه وقتی وزرا نمی‌توانند از مشکلات خود در جلسات هیات دولت دفاع کنند بعد از اینکه لایحه بودجه به مجلس تقدیم می‌شود از نمایندگان مجلس انتظار دارند که مشکلات آنها را رفع کنند و این در حالی است که متولی اجرایی باید خود این موارد را در لایحه بودجه پیش‌بینی کند تا از بروز این نوع معضلات پیشگیری شود.

نظر شما