شناسهٔ خبر: 171268 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباسی در تشریح نشست کمیسیون:

۳۰ هزار زنبور دار جدید تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با مصوبه مجلس در جریان بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۰زنبورداران نیز مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، همچنین مقرر شد حدود ۳۰ هزار زنبور دار جدید به مجموعه زنبورداران تحت پوشش بیمه افزوده شوند.

به گزارش «نماینده» علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز ( یکشنبه ۱۳ تیرماه) کمیسیون در خصوص بررسی مشکلات اتحادیه زنبورداران، گفت: در نشست امروز مسئولین و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان دامپزشکی حضور داشتند و یکی از مسائل بررسی شده تامین نهاده شکر مورد نیاز زنبور داران بود.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر کندوی زنبور عسل سالانه به ۱۰ کیلوگرم شکر نیاز دارد، ادامه داد: یکی از تقاضاهای زنبورداران تامین شکر مورد نیاز بود، در سال ۹۸ وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد شده بود که۵۰ تن شکر را با قیمت مشخص به اتحادیه زنبور داران تحویل دهد، علی رغم پرداخت هزینه، این نهاده به زنبورداران تحویل داده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در نشست امروز کمیسیون مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵۰ تن شکر تعهد داده شده را به زنبور داران تحویل دهد، عنوان کرد: در راستای حمایت از زنبورداران وزارت جهاد کشاورزی با قیمت مصوب و به میزان سهمیه تعیین شده شکر مورد نیاز پرورش دهندگان زنبور عسل را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص بیمه زنبور داران در نشست امروز اختلاف نظرهایی وجود داشت، تصریح کرد: با مصوبه مجلس در جریان بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۰زنبورداران نیز مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، همچنین مقرر شد حدود ۳۰ هزار زنبور دار جدید به مجموعه زنبورداران تحت پوشش بیمه افزوده شوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات زنبورداران حمل و نقل کندوها در فصول مختلف سال است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران حمل و نقل کندوها باید مشمول قوانین حمل و نقل و فروش دام زنده شود. بر اساس این قانون، حمل و نقل و فروش دام زنده عشایر با تایید تشکل ها، سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از شمول قوانین معاف می‌شود همچنین مقرر شد با انجام رایزنی‌هایی جابجایی کندوها نیز باید مشمول مقررات حماحیتی معافیت عشایر شود.

نظر شما