شناسهٔ خبر: 171247 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهروزی فر:

چطور مستاجران با کمک مجلس از مشکل تامین مسکن رهایی می‌یابند؟

خلیل بهروزی فر عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی و مصوبه ستاد کرونا به عنوان پایانی بر مشکل تامین مسکن برای مستاجران یاد کرد.

به گزارش «نماینده» خلیل بهروزی‌فر در مورد مشکل تامین مسکن برای خانواده‌ها به ویژه زوج های جوان که به مشکلاتی از جمله اجاره کانتینر برای نگهداری اسباب و اثاثیه های آنها و از هم گسیختگی کانون خانواده تبدیل شده است، گفت: هنوز گزارشی در این خصوص به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نرسیده است و اگر این گزارش ارائه شود به سرعت آن را جهت بررسی‌های کارشناسانه و ارائه راهکار در چارچوبی قانونمند در دستورکار خود قرار خواهیم داد.

۲ مصوبه نجات‌بخش مستاجران

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، در بیان دلیل بروز این مشکل، ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پیرامون ضرورت تمدید قراردادهای مستاجران با لحاظ درصدی که دولت تعیین کرده، اجرا نشده، مشکلات در حوزه تامین مسکن برای مستاجران رفع نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مجلس به طور جدی در حال پیگیری است تا قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرا شود، همچنین انتظار می‌رود که سایر دستگاه‌های نظارتی نیز بر اجرای این مصوبه نظارت دقیقی داشته باشند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه موظف هستند که به مُر قانون در این زمینه عمل کنند، اما  در حالی در اجرای این مصوبه بی‌تفاوت هستند که بی‌توجهی به این مهم به بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی منتهی می‌شود و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بیشترین آسیب را از این روند می‌بینند.

نظر شما