شناسهٔ خبر: 171216 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهمرده: ربط دادن گرانی دلار به کرونا از سوی رئیس‌جمهور، فرافکنی است

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: ربط دادن گرانی دلار به موضوع کرونا و جنگ اقتصادی به دنبال خروج آمریکا از برجام از سوی آقای رئیس‌جمهور، فرافکنی است.

به گزارش «نماینده» حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در بحث گرانی دلار گفت: اینکه آقای رئیس جمهور گرانی قیمت دلار را به کرونا و جنگ اقتصادی به دنبال خروج آمریکا از برجام ربط می‌دهد، یک نوع فرافکنی و فرار به جلو است.

وی افزود: اینکه اقای رئیس جمهور عنوان می‌کند اگر کرونا و جنگ اقتصادی نبود قیمت دلار در ۵ هزار تومان می‌ماند، باید گفت که پیش از کرونا و پیش از شروع جنگ اقتصادی هم قیمت دلار بالای ۵ هزار تومان بود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این کرونا حدود یک سال و نیم است که گریبانگیر کشور شده و در این یک سال و نیم هم دلار ۵ هزار تومان نبوده است.

دهمرده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کرونا اگر تأثیر منفی بر اقتصاد داشته، تنها محدود به کشور ما نبوده و کل جهان را شامل شده است و این طور نیست که ما بتوانیم خود را از سایر کشورها مستثنا بدانیم و بر ما هم تأثیر می‌گذارد و نمی‌توان گفت که اگر کرونا نبود چنین و چنان می‌شد.

وی افزود: راه حل بهبود وضعیت اقتصادی کشور تکیه بر توان داخلی است و وقتی اینقدر مسائل به خارج از کشور ربط داده شود، طبیعی است که شکننده می‌شود و با یک تحریم آسیب می‌بیند و دوام اقتصاد کشور از مسیر تکیه بر توان داخلی می‌گذرد.

گفتنی است رئیس جمهور در اظهارنظر اخیر خود عنوان کرده بود که اگر کرونا و جنگ اقتصادی نبود، قیمت دلار در ۵ هزار تومان باقی می‌ماند.

نظر شما