شناسهٔ خبر: 171214 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هشدار نماینده دشت آزادگان درباره وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: تالاب هور العظیم به خاطر ریختن پساب‌های صنعتی در رود کرخه و رهاسازی کم آب در بالادست با بحران مواجه شده و آبزیان آن تلف شده‌اند.

به گزارش «نماینده» قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی تالاب هورالعظیم گفت: تالاب هورالعظیم امروز به خاطر رهاسازی کم آب در بالادست رود کرخه و همین طور ریختن پساب‌های صنعتی در آب توسط سایت‌های نفتی منطقه با بحران جدی مواجه شده است.

وی افزود: ریختن پساب‌های صنعتی توسط سایت‌های نفتی که کار حفاری را در منطقه انجام می‌دهند، باعث بحرانی شدن شرایط تالاب هورالعظیم و تلف شدن آبزیان این تالاب شده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر دامداران منطقه نیز به خاطر حاد شدن مشکل این تالاب دچار مشکلات جدی شده‌اند و این وضعیت تالاب شرایط را برای مردم سخت کرده است.

ساعدی خاطرنشان کرد: لازم به هشدار است که اگر این تالاب خشک شود، آثار و تبعات سوء آن دامن استان‌های همجوار را هم خواهد گرفت و این طور نخواهد بود که فقط مردم خوزستان و دشت آزادگان متضرر شوند.

وی افزود: من از مقامات و فعالان در حوزه محیط زیست می‌خواهم تا ضمن بازدید از منطقه نسبت به این مسأله واکنش لازم را نشان دهند و با آن مقابله کنند و نگذارند که تالاب هورالعظیم به یک خشکی تبدیل شود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از طرف دیگر باید جلوی ریخته شدن پساب‌های صنعتی در این تالاب گرفته شود و نباید سایت‌های نفتی اقدام به آلوده کردن آب‌های منطقه کنند.

نظر شما