شناسهٔ خبر: 171206 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسین‌پور در سالروز بمباران شیمیایی سردشت:

رنج مردم آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی سردشت هنوز ادامه دارد/ تداوم مشکلات بیمه‌ای و نبود درمانگاه تخصصی برای آسیب‌دیدگان

حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی این منطقه، گفت: هنوز هم مشکلات مردم آسیب‌دیده سردشت ادامه دارد.

به گزارش «نماینده» کمال حسین پور با اشاره به تداوم مشکلات مردمی که در زمان بمباران شیمیایی شهر سردشت، جانباز شیمایی شدند، اظهار داشت: ساعت ۱۶:۳۰ روز ۷ تیرماه سال ۶۶، صدام جنایتکار با تجهیزات و بمب‌های شیمیایی را که آلمان، فرانسه و کشورهای غربی برای آنها تهیه کرده بودند با چند هواپیما بر سر مردم سردشت ریختند و تنها در همان روز حدود ۱۵۰ نفر به شهادت رسیدند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم به دلیل عدم آشنایی با بمب های شیمیایی، دچار مشکلات زیای شده و نتوانستند در برابر آثار این بمب ها از خود مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه هنوز هم آمار و تعداد واقعی جانبازان شیمیایی شهر سردشت مشخص نیست، افزود: همان سال تعداد شیمیایی ها، ۸ هزار و ۲۴ نفر اعلام شد که بعدها اعلام کردند در این شهرستان ۴ هزار نفر جانباز شیمیایی شده اند.

حسین پور ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰۰ نفر پرونده شیمیایی دارند و کمیسیون‌های پزشکی که ۴ سال تعطیل شده بود، به تازگی فعال شده و افرادی که متقاضی هستند باید وضعیت‌شان بررسی ‌شوند اما مشکل اینجاست که هنوز توانایی تشخیص و شناسایی جانبازان شیمایی را نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات پزشکی حتی برای ۱۵۰۰ نفر هم کافی نیست، گفت: باید امکانات، تجهیزات ودرمانگاه تخصصی داشته باشیم تا اندکی از مشکلات آسیب‌دیدگان این حادثه اسفناک کاسته شود.

وی افزود: اکنون مردم آسیب دیده سردشت که به درمان‌های خاص نیاز دارند، درمانگاه تخصصی نداشته و تنها یک بیمارستان در شهر سردشت وجود دارد که خارج شهر بوده و به لحاظ تجهیزات پزشکی در مضیقه است.

حسین پور با انتقاد از وضعیت بیمه ای مردم آسیب دیده بمباران شیمیایی سردشت، اظهار داشت: زمان می برد تا «بیمه دی» پول‌های ناشی از درمان را به بیمه شدگان بازگرداند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا به همراه آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس و مسئولان ۷ وزارتخانه به سردشت رفتیم و مشکلات راه و آب شرب این منطقه را بررسی و تلاش داریم وضعیت مردم بهتر شود.

نظر شما