شناسهٔ خبر: 171150 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اکبری تالارپشتی مطرح کرد؛

عضویت در سازمان تجارت جهانی مستلزم ارتقا استاندارد کالاهای تولیدی و وارداتی

اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در شرایطی که کشور به دنبال عضویت در سازمان تجارت جهانی است باید به موضوع استاندارد توجه ویژه شود درحالیکه در حال حاضر استاندارد در کشور، ارتقا نیافته است.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره به موافقت نمایندگان با طرح تحقیق وتفحص از سازمان ملی استاندارد کشور در صحن علنی، گفت: تحقیق و تفحص حق نمایندگان از وظایف آنها به شمار می‌رود؛ استاندارد در تمامی امور از جمله تولید، مصرف، صادرات و واردات نماد سلامت کشور است.

تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در شرایطی که کشور به دنبال عضویت در سازمان تجارت جهانی است باید به موضوع استاندارد توجه ویژه داشته باشد و به سطح مناسبی از آن دست یابد درحالیکه استاندارد در کشور، ارتقا نیافته است.

وی با طرح این پرسش که استاندارد ما در حوزه تولید خودرو کجاست؟ اضافه کرد: استاندارد به تجهیزات و آزمایشگاه‌های قوی و کارشناسان برجسته نیاز دارد دارد که به صورت مستمر کالاهای تولیدی به ویژه مواد غذایی موردنیاز مردم را به دقت کنترل کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از آنجا که علاوه بر اینکه کالاهای وارداتی باید با دقت کنترل شده و محصولات تولیدی از استاندارد لازم برخوردار باشند، تحقیق وتفحص از سازمان ملی استاندارد تصویب شد.

نظر شما