شناسهٔ خبر: 171116 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرحباء در انتقاد از عملکرد مسئولان بانک سپه؛

از ظرفیت نیروهای متخصص بانک‌های نظامی در بانک سپه استفاده نشد/برای رفع مشکل از ابزار نظارتی استفاده می شود

 غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:بسیاری از نیروهای متخصص بانک های نظامی بعد از ادغام با بانک سپه اکنون در جایگاه شایسته‌ای قرار نگرفته اند و دچار تنزل رتبه شده‌اند و در صورت بی توجهی به این موضوع از ابزارهای نظارت برای رفع مشکلات استفاده می شود.

به گزارش «نماینده» غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد بانک سپه گفت: بانک سپه یکی از بانک‌های قدیمی و معتبر در کشور بوده و دارای مشتریان بسیاری است و در حال حاضر با توجه به ادغام بانک‌های نظامی در این بانک، به یکی از بزرگترین موسسات مالی و پولی تبدیل شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: این ادغام فرصتی برای بانک سپه ایجاد کرده و باید از آن استفاده کند، ده‌ها هزار نیروی جدید و متخصص از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نظامی به این بانک منتقل شده‌اند و باید از این نیروها به نحو شایسته ای استفاده شود. اما متاسفانه اخباری در این مورد به گوش می رسد که خیلی رضایت بخش نیست و نگران کننده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیروهای متخصص بانک های مذکور اکنون در جایگاه شایسته‌ای در مجموعه بانک سپه قرار نگرفته اند، و به رتبه و ردیف شغلی که در گذشته داشته‌اند، توجه نشده و دچار تنزل رتبه شده‌اند و این موضوع بر حقوق و مزایای آنها تاثیر جدی داشته و معاش خانواده‌شان را تحت تاثیر قرار داده است.

مسئولان بانک سپه برای حل مشکلات کارکنان بانکهای ادغامی اقدام کند

مرحباء با بیان اینکه تلقی من از اتفاقات اخیر در بانک سپه آن است که یک نوع فرصت‌سوزی و اتلاف نیروی انسانی ارزشمندی در حال رخ دادن است، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از ادغام بانک ها در  بانک سپه مطرح شده است و طی مکاتباتی با مسئولان این بانک، یک سری مدارک خواسته شد اما متاسفانه پاسخ‌های کافی و قانع کننده‌ای از سوی آنها به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال نشده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: کمیسیون اقتصادی با توجه به گلایه‌های کارمندان بانک‌های ادغامی از تمام ابزارهای قانونی خود مانند تحقیق و تفحص برای بررسی وضعیت بانک سپه استفاده خواهد کرد تا در صورت وجود مشکلات و عدم اقدام مسئولان بانک سپه برای حل آنها، برخوردهای لازم و قانونی را انجام دهد، البته نمایندگان به دنبال رفع مشکل هستند و نه ایجاد مانع،  اما انتظار داریم مسئولان بانک سپه برای حل مسایل پیش آمده اقدامات لازم و موثر را انجام دهند.

نظر شما