شناسهٔ خبر: 171080 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده:

شفافیت دریافتی کارگزاران مانع از چندحقوقی می شود

رضا زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از حقوق های نجومی و چند حقوقی بیان کرد که با شفاف شدن دریافتی کارگزاران، این موارد دیگر تکرار نمی شود.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده با اشاره به اهمیت شفافیت دریافتی کارگزاران نظام، گفت: در مجلس دو نوع شفافیت را پیگیری می کنیم؛ شفافیت آرای نمایندگان و شفافیت دریافتی کارگزاران دو موضوعی است که آن ها را دنبال می کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس توضیح داد: شفافیت آرای نمایندگان با این هدف مطرح شده است که مردم بدانند کدام نماینده به طرح ها و لوایح چگونه رأی می دهد و این امر باعث می شود مردم از عملکرد نماینده خود مطلع باشند.

وی افزود: از سوی دیگر باید دریافتی همه کارگزاران نظام در رده های بالا از جمله وزرا، معاونین، استانداران و حتی نمایندگان مجلس مشخص باشد و به طور شفاف در اختیار مردم گذاشته شود. این شفافیت باید به نحوی باشد که مردم بدانند چه کسی، چه مقاماتی و چه مشاغلی از کدام مزایا و چه میزان حقوق برخوردار هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: چنین شفافیتی ضرری ندارد بلکه هم جلوی حقوق های نجومی گرفته می شود و هم مانع از چندحقوقی می شود، از سوی دیگر صرفه جویی در بیت المال صورت می گیرد.

نظر شما