شناسهٔ خبر: 171060 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی:

انتقال سند مالکیت خودرو باید طبق رای دیوان عدالت اداری صورت بگیرد

علی بابایی کارنامی نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه انتقال سند مالکیت خودرو باید براساس رای دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه‌ها صورت بگیرد تاکیدکرد که این کمیسیون مطالبات مردم در این زمینه را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در مورد مخالفت رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام خبری از سوی پلیس راهور مبنی بر اینکه با استناد به حکم دیوان عدالت اداری، برگ سبز همان سند مالکیت خودرو محسوب می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به دفترخانه‌ها نیست، گفت: اگر دیوان عدالت اداری در این رابطه رای داده، لازم الاجرا است، ضمن اینکه هم دیوان و هم سازمان ثبت اسناد کشور هر دو زیر مجموعه قوه قضاییه هستند و باید نظر واحدی در مورد این موضوع داشته باشند.

مردم نباید قربانی عدم‌هماهنگی دیوان عدالت اداری و سازمان ثبت اسناد کشور شوند

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم چه گناهی دارند که دیوان عدالت اداری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که هر دو وابسته به یک قوه هستند با هم هماهنگی لازم را ندارند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون انتقال سند مالکیت خودرو باید بر اساس رای دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه‌ها انجام شده و مطالبات مردم پیگیری شود.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد، ما در این کمیسیون از آمادگی لازم برخوردار هستیم که مطالبات مردم را بر اساس رای دیوان عدالت اداری پیگیری کنیم.

گفتنی است در یک خبرگزاری رسمی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه درحالی‎که چند روز پیش پلیس راهور با استناد به حکم دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود ‎برگ سبز همان سند مالکیت خودرو است و دیگر نیازی به مراجعه به دفترخانه‎‌ها نیست، امروز رئیس سازمان ثبت اسناد گفته برگ سبزی که ناجا صادر می‌کند سند مالکیت رسمی محسوب نمی‌شود و در قانون جرایم رانندگی قیدشده که نقل ‎و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی صادر شود.

نظر شما