شناسهٔ خبر: 171045 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راستینه:

نگاه جنسیتی به ورزش بانوان با تدوین دستورالعمل شفاف برداشته می شود

راستینه عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه جنسیتی به ورزش بانوان در رشته های تخصصی ورزش دیده می‌شود و این بی مهری خود را در تخصیص اعتبارات و کمبود امکانات بیشتر نشان داد.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی در مورد ورزش بانوان گفت: نگاه جنسیتی در حوزه ورزش و بی‌مهری به ورزش بانوان در رشته‌های تخصصی ورزش دیده می‌شود و این بی مهری خود را در تخصیص اعتبارات تا کمبود امکانات بیشتر نشان می‌دهد. طی چند دهه اخیر ، ورزش بانوان مورد بی مهری و بی تفاوتی مسئولان و متولیان امر  قرار گرفته است.

ورزش بانوان را در سطح ملی و بین المللی ببینید

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه نیازمند دیده شدن بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح بین المللی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: نیمی از جامعه کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بدون شک از تمام امکانات باید به صورت برابر بهره‌مند شوند، کشور ما دارای یک فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و ایجاد یک بستر مناسب برای فعالیت و پویایی بانوان در حوزه ورزش متناسب با این فرهنگ نیازمند زیر ساخت‌های درست توسعه است. در کنار آن تدوین آیین نامه‌ها و اصول مشخص برای فعال‌سازی ورزش قهرمانی بانوان با این فرهنگ مهیا می‌شود که متاسفانه آیین نامه و دستورالعمل‌های شفاف و روشنی متناسب با نوع فعالیت ورزشی ایرانی و اسلامی ما تدوین نشده است. معمولا بانوان دچار مشکلات جدی، هم در حوزه تمرین و همچنین حوزه اعزام می شوند.

عضو فراکسیون ورزش در ادامه تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان مکلف است که متناسب با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دستورالعمل‌های مشخص و شفافی را برای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف متناسب با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی تدوین کنند. علاوه بر این ما با ظرفیت بزرگی از کشورهای اسلامی روبرو هستیم که می‌توانند انگیزه‌ای برای حضور بانوان ورزشکار و هم جامعه‌ای برای کشورهای اسلامی به عنوان یک قطب بزرگ جهانی برای نقش آفرینی بانوان ورزشکار  باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد:باید موانع توسعه ورزش بانوان در خصوص ایجاد زیر ساخت‌ها و بسترهای مناسب  و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برداشته شود و با ایجاد ظرفیت‌های جدید سکوهای قهرمانی را مناسب با جامعه خودمان در جوامع بین المللی برای بانوان ورزشکار تعریف کنیم.

نظر شما