شناسهٔ خبر: 170959 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نخعی در نطق میان دستور:

راهبردی‌ترین سند حل مشکلات کشور، استفاده از ظرفیت عظیم جوانان مومن، متعهد و متخصص است

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبدان و سر بیشه در مجلس گفت: راهبردی ترین سند حل مشکلات کشور و کلید واژه بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب برای تسریع در حرکت کشور به سمت پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی و گره گشایی از مشکلات، استفاده ازظرفیت عظیم جوانان توانمند، مومن، متعهد و متخصص است.

به گزارش «نماینده» مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در نشست علنی روز چهارشنبه(۲ تیر ماه) مجلس در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک میلاد سراسر نور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان بر ملت بزرگ و فهیم ایران، گفت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه زدودن همه آثار طاغوت، مردم باوری و ارائه سبک جدیدی از مردم سالاری مبتنی بر شرع مقدس اسلام و تبلور آن در جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم نهبدان و سربیشه در مجلس افزود: انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی است و این ملت علی رغم همه فشارها، ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها و از طرفی تبلیغات گسترده رسانه ای بدخواهان و دشمنان این کشور، با حضور میلیونی در پای صندوق های رای و انتخاب شخصیتی انقلابی، دلسوز و صادق نسبت به مردم، بار دیگر با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق نمودند. همین جا لازم است از مردم نجیب، همیشه در صحنه و انقلابی خراسان جنوبی به واسطه ثبت بالاترین درصد مشارکت در انتخابات در سطح کشور قدر دانی کنم.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: مردم به وظیفه خود عمل کردند و اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، هنگام خدمت تمام وقت و قدردانی از مردمی است که پای انقلاب و آرمان های بلند انسانی و الهی آن ایستاده اند و کمر زیر بار همه فشارهای داخلی و خارجی نگه داشته اما حاضر نشدند شادمانی دشمنان بدعهد و قسم خورده خود را به تماشا بنشینند و خواب های آشفته آنان را اجازه تعبیر ندادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: بنده به نوبه خود سر تعلیم در برابر همه ملت ایران فرود می آورم و از یکایک برادران و خواهرانم. چه آنها که به هر دلیل رای ندادند و چه آنها که در جشن پاسداشت از جمهوریت حضور فعالانه داشتند. صمیمانه قدردانی می نمایم.

نخعی تاکید کرد: جناب آقای رئیسی! رئیس جمهور منتخب اعتماد کم نظیر مردم به حضرتعالی در این شرایط حساس و تاریخی نعمت بزرگی است که شکر آن جز در خدمت رسانی به این مردم شریف نیست. لذا می بایست تمام همت و تلاش خود را بکار بندیم تا طعم شیرین این پیروزی را با عبور از وضع موجود به وضع مطلوب با کار و تلاش جهادی و بی وقفه به مردم بچشانیم. در این خصوص چند نکته را به عرض می رسانم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: راهبردی ترین سند حل مشکلات کشور و کلید واژه بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب برای تسریع در حرکت کشور به سمت پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی و گره گشایی از مشکلات، استفاده ازظرفیت عظیم جوانان توانمند، مومن، متعهد و متخصص است. نخبگان جوانی که در هر زمینه ای از نانو تا هسته ای، پزشکی تا موشکی و هر عرصه ای که به آنها اعتماد شده. خوش درخشیده اند و فاتح قله های علم و فناوری بوده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مهاجرت نیروهای فکری جامعه، آسیب بزرگی است که در صورت بی توجهی، مشکلات اساسی برای کشور به وجود خواهد آورد؛ نمونه بارز این بی توجهی ها، مشکلات بسیاری است که بخصوص در سال های اخیر برای نیروهای متخصص و عملیاتی صنعت نفت بوجود آمده است؛ جوانان و پرسنل متعهد و توانمندی که در سخت ترین شرایط تحریمی، نه تنها اجازه توقف حتی یک لحظه این صنعت عظیم را ندادند، بلکه خالق نوآوری ها و شگفتی های بسیاری نیز بوده اند و امروز به شدت مورد بی مهری قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم می بایست در کمال صداقت از مردم و همواره با مردم باشد. رئیس جمهور منتخب مکرر گفته اند ما اصحاب "ما می توانیم" هستیم. در قوه قضائیه اثبات کردند که حرف و عملشان یکی است و این مهمترین سرمایه اجتماعی برای دولت آینده خواهد بود که امیدواریم با ترکیب یک کابینه توانمند و جوان، تحول و تغییر را ابتدا از سفره مردم، مسکن، اشتغال و تسهیل در ازدواج فرزندان آنان آغاز نماید و همه این مسائل به چگونگی روشن کردن چرخ تولید، پشتیبانی و رفع موانع آن بستگی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس گفت: عدالت امروز مهمترین دغدغه مردم و مطالبه اصلی آنان از مسئولین نظام است. مردم باید سیاست های عدالت محور را در جامعه با کاهش فاصله طبقاتی و رسیدگی به مناطق محروم با بسط عدالت و بازتوزیع منابع کشور به نفع طبقات ضعیف و آسیب پذیر و جبران نابرابری ها مشاهده و حس نمایند. کم توجهی به شرق کشور بخصوص استان خراسان جنوبی یکی از عمده دلایل کاهش میانگین نمره عدالت در کشور بوده است. استانی با ظرفیت های بسیار معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری به همراه قابلیت های ارزشمند مرزی با کشور افغانستان در نتیجه همین بی توجهی ها وضعیت امروز اقتصادی مردم ما، جوانان ما بخصوص در شهرستان های حوزه انتخابیه، بسیار نامناسب و نگران کننده است.

نخعی اظهار کرد: سونامی بیکاری، نهبندان و سربیشه را فراگرفته است، اقتصاد این منطقه به خواب سنگینی فرو رفته و اکثر مردم بخصوص با حادث شدن شرایط خشکسالی بی سابقه در سال جاری، فاقد هر نوع درآمد اقتصادی استاندارد می باشند و زندگی را به سختی می گذرانند. اینجا لب ها با تشنگی سخن می گویند، دست ها رمقی برای کشاورزی و پاها توانی برای یافتن آب در دشت های سراب گونه را ندارند؛ آیا سزاوار است در مملکت اسلامی، سفره اکثر مردم مرزنشین که تامین کننده امنیت مرکزنشینان هستند، خالی باشد و مردم در کنار بالاترین ذخائر اقتصادی، حتی از نعمت آب شرب مناسب نیز بی بهره باشند.

سخنگوی  کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: وضعیت اسفناک جاده های ارتباطی، جاده هایی که بوی خون می دهد. مردم ما را با مشکلات بسیاری مواجه نموده و اکثر خانواده های ما داغدار عزیزان از دست رفته شان در این جاده های به اصطلاح مرگ شده اند، خالی شدن روستاها از سکنه بخصوص در مناطق مرزی آژیر خطر را به صدا در آورده است. این مسئله حتی از رنگ قرمز شهرهای کرونایی نیز پر خطر تر است و لازم است هر چه سریعتر با توسعه امکانات رفاهی جلوی این فاجعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی گرفته شود.

نظر شما