شناسهٔ خبر: 170943 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

علیزاده در تذکر شفاهی:

وزارت کشور و اطلاعات بازار رمز ارزها را رصد کنند

محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس خواستار ورود وزارت کشور و اطلاعات به پرونده فعالیت مشکوک و انحصارگرایه برخی شرکت ها در بازار رمز ارز ها شد.

به گزارش «نماینده» در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محسن علیزاده نماینده سپیدان در تذکر شفاهی گفت: مردم برای حفظ ارزش پول هایشان به دنبال برخی فعالیت های پرریسک اقتصادی رفتند که شاید اطلاعات دقیقی از نوع این فعالیت ها نداشتند. همین موضوع موجب شد نقدینگی سرگردان به بازارهای مختلف از جمله ارز، خودرو، سکه، بورس سردربیاورد. آخرین بازاری که این نقدینگی سرگردان به آن وارد شد بازار ارزهای دیجیتال است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی و سازمان بورس تا الان هیچ برنامه و آیین نامه ای برای این بازار ارائه نداده اند ضمن اینکه عدم ساماندهی این وضعیت در داخل کشور منجر به شروع فعالیت های زیرزمینی در بازار رمز ارزها می شود، منجر به ضرر و زیان اقتصادی و امنیتی به کشور می شود.

علیزاده اظهار داشت: ساماندهی بازار ارزهای دیجیتال را نمی توان در اختیار برخی مجموعه ها قرار داد زیرا این افراد انحصار ایجاد کرده اند، فعالیت های مشکوکی دارند و تلاش دارند رقبای خود را از این بازار خارج کنند. وزیر کشور و اطلاعات به موضوع رمز ارزها ورود کنند.

وی اظهار داشت: برخی از این مدیران پرونده فساد اقتصادی مفتوح دارند. لازم است وزرای کشور و اطلاعات نسبت به نفوذ در برخی شرکت های مربوط به رمز ارزها دقت نظر لازم را داشته باشند.

نظر شما