شناسهٔ خبر: 170885 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرادی در نطق میان دستور:

ایران فقط تهران نیست/مردم امیدوار به برنامه های عدالت محور دولت منتخب هستند

احمد مرادی عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت تاکید کرد: ایران فقط تهران نیست.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی در نشست علنی امروز( ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: پیروزی ملت سرافراز ایران اسلامی در خلق حماسه حضور و انتخاب حضرت آیت الله رئیسی به عنوان منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را محضر مقام معظم رهبری تبریک عرض کرده و تشکر وافر از آیت الله رئیسی دارم که با حضور در صحنه بارقه ای از امید در دل رمیده و رنجور مردم زنده کرد.

 نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس ادامه داد: جناب آقای رئیسی، مردم در کمال نا امیدی از هشت سال مسائل و شرایط سخت اقتصادی و مشاهده بی عدالتی ها و تبعیض های ناروا در دست درازی به بیت المال از سوی ویژه خواران به صحنه انتخابات آمدند، این حضور با معنا که یک روی آن اعتراض شدید به عملکرد دولت فعلی بود و روی دیگر آن علاقه مردم به جنابعالی بود که قطعا مسئولیت حضرتعالی را در قبال ملت ایران سنگین تر کرده است.

وی اظهار داشت: اعضای کابینه آینده باید به دور از هر نگاه حزبی و گروهی با تمام توان و قدرت و با استفاده از نیروهای توانمند و دلسوز و پاکدست گره مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی و اشتغال را مرتفع کنند، همچنین اگر می خواهند به سرنوشت دولت دوازدهم مبتلا نشوند، افراد سست عنصر، بی انگیزه،  فرصت طلب و کسانی که شیفتگان پست و قدرت هستند و معمولا در همه دولت ها جولان می دهند را از خود دور سازند اگر چه کار بسیار سخت و مشکلی است.

این نماینده مجلس بیان کرد: موضوع دیگر اینکه، آنچه باعث فاصله گرفتن مردم از دولت فعلی و جریان های سیاسی حاکم بر دولت شد، تشریفات زاید، خود شیفتگی، تحقیر مردم، استفاده از رانت هایاداری، دخالت خانوادگی در تمام سطوح مدیریتی و زد و بندهای مالی نا سالم بود.

مرادی تاکید کرد: آقای رئیسی نمی دانم تا چه میزان استان هایی مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و جنوب کرمان و فارس را می شناسید با قاطعیت می گویم این استان ها  سرشار از منابع خدادادی است و مردمی صادق و مهربان دارد ولی کمترین سهم از خدمات، بهداشتی، درمانی، آموزشی و ورزشی دارند، سهم این استان ها در مدیریت های کلان، در سطح وزیر و معاون وزیر در حد پایین بوده است و برای استان اینجانب، هرمزگان قهرمان، متاسفانه در حد صفر است.

وی اظهار داشت: مردم تا کی باید این بی عدالتی را تحمل کنند، از ته دل و عمق وجودم می گویم ایران فقط تهران نیست. استان هرمزگان ۱۵۰۰ کیلومتر با مرکز کشور فاصله دارد به همین فاصله از دریافت  خدمات محروم است، ۶۰ درصد از عملیات بندری کشور، تامین بیش از ۵۰ درصد سوخت کشور، تامین ۶۰ درصد از ذخایر آبزیان کشور، ثقل و مرکزیت حمل و نقل بار کشور، دو منطقه آزاد قشم و کیش و بزرگترین تولیدکننده فولاد و آلومینیوم کشور در این استان است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: نتیجه این فرصت های بی نظیر برای مردم هرمزگان بیکاری بالای ۳۰ درصد برای نیروهای جوان و تحصیل کرده، دانشگاه های بی کیفیت، کمبود شدید تخت های بیمارستانی، وجود بیش از ۴۰۰ مدرسه غیر استاندارد، حذف سهمیه کنکور دانش آموزان، کمبود شدید خوابگاه های دانشجویی و عدم استفاده از نیروهای بومی در هیات های مدیره صنایع و پالایشگاه ها و دریافت آلودگی های زیست محیطی فعالیت های این صنایع و پالایشگاه است.

وی تاکید کرد: ما مدعی هستیم نیروهای توانمند در سطح ملی داریم، اما اهل زد و بند و لابی و چاپلوسی نیستند، جناب رئیسی واقعا مردم خسته شدند از بی عدالتی ولی امیدوار به اجرای برنامه های شما هستند و از طرفی هم مطمئن هستیم در کنار مردم همکاران ما در مجلس با شما همراهی خواهند داشت.

مرادی گفت: به کلیه منتخبین شوراهای شهر و روستا هم تبریک می گویم و این عزیزان فرصت خدمت را دارند تا از کوچکترین سطح تقسیمات کشوری خدمات خود را به مردم آغاز کنند و خدا قوت به شوراهای فعلی بابت همه تلاش ها و زحمت بی دریغ خود به مردم عزیز به سراسر کشور دارم. بنده حقیر ضمن فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و یادآوری یاد و خاطره همه شهدای عزیزمان به خصوص شهید مظلوم شهید دکتر بهشتی را محضر ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: مردم سرافراز ایران خواستار محاکمه رئیس جمهور حسن روحانی به علت وعده های دروغین و همچنین بی تدبیری در مدیریت کشور و ایجاد نا امیدی در مردم با تحمیل فشارهای روحی و روانی هستند باید قوه قضاییه و مجلس باید این خواسته به حق مردم را دنبال کنند تا درسی برای همه ویژه خواران در سطح کشور باشد.

نظر شما