شناسهٔ خبر: 170831 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاتمی:

ایجاد اشتغال شاه کلید رفع آسیب‌های اجتماعی است

حسین حاتمی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مهمترین آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، کودکان کار، اعتیاد و حاشیه‌نشینی از معضل بیکاری نشات می‌گیرند تاکیدکرد که دولت آینده باید برای ایجاد اشتغال تدابیری بیندیشد.

به گزارش «نماینده» حسین حاتمی در مورد آسیب‌های اجتماعی که رفع آنها باید در اولویت برنامه‌های دولت آینده قرار گیرد، گفت: آسیب‌های اجتماعی خود به تنهایی یک پدیده نیست، بلکه معلول عوامل و برآیند رخدادهایی است که در بطن جامعه اتفاق می‌افتد، بنابراین دولت باید رفع عواملی را که منجر به تولید این آسیب‌ها می‌شود را در دستورکار خود قرار دهد.

اصلاح نظام آموزش‌وپرورش به رفع آسیب‌های اجتماعی منتهی می‌شود

نماینده  کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، در بیان مهمترین عاملی که منشاء آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است، ادامه داد: بیکاری از مهمترین عواملی است که به ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه منتهی می‌شود، کما اینکه طلاق، کودکان کار، اعتیاد و حاشیه‌نشینی که از جمله مهمترین آسیب‌های اجتماعی هستند که مشکلات متعددی را ایجاد کرده‌اند از معضل بیکاری نشات می‌گیرند.  

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم برای ایجاد اشتغال در سطح جامعه تدابیری بیندیشیم، همچنین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست را به یک سطح مطلوبی از رفاه برسانیم و نیازهای اولیه زندگی آنها را تامین کنیم به طور قطع آسیب‌های اجتماعی تا حد چشمگیری کاهش پیدا خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است اگر بتوانیم در جهت تامین رفاه عمومی گام برداریم قطعا هیچ کودک کاری در کشور وجود نخواهد داشت. بنابراین ایجاد اشتغال شاه کلید رفع آسیب‌های اجتماعی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اصلاح نظام آموزش و پرورش و شیوه تربیت اجتماعی که خانواده کانون آن محسوب می‌شود، همچنین رفع موانع زندگی مطلوب از دیگر موضوعات مهمی است که باید در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

نظر شما