شناسهٔ خبر: 170758 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لاجوردی:

«پاک دستی» از مهمترین مولفه‌ها برای انتخاب اعضای شوراها است

لاجوردی عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به معیارهای انتخاب خوب اعضای شوراهای اسلامی، گفت: تخصص و تعهد از معیارهای مهم است اما «پاک دستی» از مهمترین مولفه‌های اعضای منتخب شوراهای اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» زهره سادات لاجوردی در توضیح اهمیت انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا و معیارهای انتخاب خوب اعضای شوراها، گفت: انتخابت شوراها ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، هر شهر و روستا با انتخاب نمایندگان شوراهای اسلامی اختیارات اجرایی شهر خود را به نمایندگانی می‌دهند که به آنها رأی می‌دهند لذا مردم باید اصلح را انتخاب کنند تا افرادی عضو شوراها شوند که شاخص‌های تخصص، تعهد، کارآمدی و دلسوزی و مهمتر پاک دستی را داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در انتخاب اعضای شوراها باید به کارنامه کاندیداها توجه کنند تا نقطه سیاهی در آنها نباشد. شوراهای شهر، شهرداران را انتخاب می‌کنند و منابع بسیاری در اختیار دارند بنابراین در انتخاب اعضای شوراها علاوه بر تخصص، تعهد و کارآمدی افراد، موضوع پاک دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: متاسفانه در دوره‌های گذشته با کسانی روبه رو بودیم که بعد از مدتی نسبت به سوء استفاده از منابع اقدام کردند یا با مسئل مالی و اخلاقی خود مشکلات فراوانی را به بار آوردند بنابراین در انتخاب‌ها باید دقت کرد که منتخبان هیچ نوع فسادی را در پیشینه خود نداشته باشند.

لاجوردی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در شرایط حساسی قرار داریم و پا به عرصه گام دوم انقلاب اسلامی گذاشتیم لذا استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه گام دوم انقلاب با حضور این جوانان کارآمد برداشته می‌شود.

وی افزود: هماهنگی کسانی که عزم خدمت به کشور دارند، بسیار مهم است. امیدواریم بعد از سختی های فراوانی که برای مردم به خصوص در چند سال اخیر با تورم بی سابقه و افزایش نقدینگی رقم زده شد، با انتخاب درست اعضای شوراها و حتی ریاست جمهوری زمینه را برای خدمت و مقابله با مشکلات فراهم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید جناحی و حزبی باشند یا خیر، گفت: جناح سیاسی نامزدها نباید ملاک انتخاب قرار گیرد، در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هم مواضع سیاسی افراد به عنوان ملاک انتخاب عنوان نشده است. البته احزاب و جناح ها افرادی را مشخص و معرفی می‌کنند اما آنچه مهم است اینکه افراد را بر اساس کارنامه خدماتش باید انتخاب کنیم و آنقدر مطمئن باشیم که کاندیدای معرفی شده از سوی احزاب و جناح‌های سیاسی هم قصد خدمت دارند. هر کس بین خودش و خدایش مسئول است لذا نهایت دقت را باید در این مسئله داشته باشیم و اگر خودش به نتیجه نمی‌رسد باید با افراد موجه در این زمینه مشورت کند.

نظر شما